<<-- Vezi aici magazinele online recomandate de noi de unde puteti sa sa cumparati cu incredere -->>
flanco tinar depurtat mycloset emag emag fashionup

Felicitari electronice

Anul acesta, de Valentine?s Day, mai multe site-uri americane au anuntat cifre de trafic iesite din comun si mai multe servere au cedat presiunii vizitatorilor nerabdatori. In ultimii cinci ani, aceste urari au depasit 190 de milioane. Potrivit site-ului Mediabuyerplanner.com, femeile au fost cele care au trimis cele mai multe dintre e-cardurile de Valentine?s Day – 85%.

Felicitarile electronice au ajuns sa inlocuiasca traditionalele cartonase trimise prin posta sau oferite personal. Comoditate? Economie? Moda? Putin din fiecare. Cert este ca site-urile de felicitari pe internet sunt printre singurele care au vizitatori tot timpul anului.

Chiar daca nu este o sarbatoare in fiecare zi, companiile s-au adaptat si au inventat pretexte de a trimite e-carduri precum: “Insanatosire grabnica!”, “Cel mai bun prieten/coleg/mama/tata etc.”, “Hai sa ne impacam!”, “Prima zi de primavara” etc. O noua categorie care are succes o reprezinta felicitarile cu tematica pacifista.

Recorduri si incasari grase

American Greetings Corp. a stabilit un record anul acesta, de Valentine?s Day, cand intr-o ora au fost inregistrati pe site 500.000 de utilizatori. In perioada ianuarie-septembrie 2005, site-ul firmei a generat venituri in valoare de 68 de milioane de dolari, cele mai multe avand drept sursa abonamentul de 14 dolari pentru trimiterea felicitarilor on-line personalizate. Nu este nicio gluma, felicitarile electronice sunt o afacere banoasa si clientii nu lipsesc deloc. American Greetings se lauda cu 2,5 milioane de abonati, conform statisticii din luna ianuarie.

Primul site serios specializat in trimiterea de e-carduri a fost Bluemountain.com. In 1999, acesta a fost cumparat de portalul Excite@Home, cu pretul de 780 de milioane de dolari. Doi ani mai tarziu, Excite a vandut site-ul cu 35 de milioane catre American Greetings, principalul concurent pe piata al lui Hallmark.

Compania a dat lovitura cu felicitarile sale animate si care incorporeaza sunete si muzica. Una dintre cele mai de succes felicitari a fost cea cu un curcan care canta ?I Will Survive?. Pare incredibil, dar 30 de milioane de utilizatori au trimis aceasta creatie prin internet.

Paradoxal insa, nu American Greetings este cel mai popular serviciu de e-carduri in SUA. Suprematia o detine Jacquielawson.com, o firma cu cinci angajati, din Marea Britanie. Potrivit firmei de consultanta Nielsen/Net Ratings, acest site a avut 22,7 milioane de vizitatori in decembrie 2005.

Totul a inceput intamplator, in 2000, cand Jacquie Lawson a desenat si le-a trimis prietenilor si cunoscutilor o felicitare prin e-mail. Cand s-a intors din vacanta, 1.600 de mesaje de multumire o asteptau. Afacerea a pornit imediat, si acum Jacquielawson.com are 527.000 de abonati care platesc in medie opt dolari anual pentru a trimite felicitarile.

Urari cu tendinte ascendente

Utilizatorii par sa abandoneze treptat felicitarile electronice simple, doar cu un desen si un formular in care sunt inscrise urarile si datele personale. Acum sunt la moda felicitarile sofisticate, animate. Tehnologia Flash permite realizarea unor efecte deosebite pe ecran si folosirea sunetului. Exista e-carduri care te indeamna la un joc sau care presupun o doza de interactivitate din partea destinatarului. Orientarea catre e-carduri in miscare vine ca urmare a dezvoltarii continue a conexiunilor la internet prin cablu.

La American Greetings, din cele 8.000 de felicitari disponibile, 80% sunt animate, comparativ cu 50% anul trecut. Pe la mijlocul acestui an, 90% din e-cardurile de pe site vor fi animate. Oricum, este indicat sa va ganditi, inainte de a trimite o felicitare prin internet, la dotarea tehnica a destinatarului. Nu are rost sa va complicati cu trimiterea unui e-card animat si cu sunet daca persoana care-l va primi se conecteaza la retea prin linia telefonica.

Site-uri romanesti

Felicitari.alege.net Pozitiv: personalizare detaliata a felicitarilor Negativ: numai e-carduri de tip fotografie Calificativ: 8/10

E-felicitari.net Pozitiv: oferta diversificata, e-carduri multimedia Negativ: nu toate felicitarile sunt de bun-gust Calificativ: 7/10

Gedone.ro Pozitiv: felicitarile sunt originale, servicii colaterale Negativ: putine categorii Calificativ: 8/10

Felicitari.ro Pozitiv: exista si felicitari animate, personalizarea este permisa Negativ: exista foarte putine categorii Calificativ: 8/10

Site-uri straine

Bluemountain.com Pozitiv: colectie foarte mare, serviciu de calendar si alertare prin e-mail, spatiu de corespondenta nelimitat Negativ: necesita inregistrare pentru orice serviciu Calificativ: 9/10

Americangreetings.com Pozitiv: nu necesita inregistrare pentru serviciile simple, spatiu de corespondenta nelimitat Negativ: e-cardurile animate sunt cu plata Calificativ: 10/10

Anul acesta, de Valentine?s Day, mai multe site-uri americane au anuntat cifre de trafic iesite din comun si mai multe servere au cedat presiunii vizitatorilor nerabdatori. In ultimii cinci ani, aceste urari au depasit 190 de milioane. Potrivit site-ului Mediabuyerplanner.com, femeile au fost cele care au trimis cele mai multe dintre e-cardurile de Valentine?s Day – 85%.American Greetings Corp. a stabilit un record anul acesta, de Valentine?s Day, cand intr-o ora au fost inregistrati pe site 500.000 de utilizatori. In perioada ianuarie-septembrie 2005, site-ul firmei a generat venituri in valoare de 68 de milioane de dolari, cele mai multe avand drept sursa abonamentul de 14 dolari pentru trimiterea felicitarilor on-line personalizate. Nu este nicio gluma, felicitarile electronice sunt o afacere banoasa si clientii nu lipsesc deloc. American Greetings se lauda cu 2,5 milioane de abonati, conform statisticii din luna ianuarie. Americangreetings.com Pozitiv: nu necesita inregistrare pentru serviciile simple, spatiu de corespondenta nelimitat Negativ: e-cardurile animate sunt cu plata Calificativ: 10/10

Jacquielawson.com Pozitiv: felicitarile sunt foarte creative si amuzante Negativ: toate serviciile sunt cu plata, iar designul este destul de invechit Calificativ: 8/10

123greetings.com

Pozitiv: baza de date mare, majoritatea felicitarilor sunt animate, posibilitatea de a trimite o poza personala ca e-card Negativ: multitudinea de servicii si felicitari ingreuneaza designul Calificativ: 10/10

Sursa: Evenimentul Zilei





Certificat WebziareziareStiri Revista Presei