Succesul unui blog

Succesul unui blog nu se masoara in numarul de cititori sau numarul de vizitatori. Un blog nu respecta aceleasi reguli ale succesului ca un site iar cei care incearca sa le bage in aceleasi sabloane gresesc.
Ca blogger, motivele pentru care cineva te citeste pot fi multe

– pentru ca esti o persoana importanta sau te afli intr-o situatie inedita
– pentru ca ai scris un mesaj care a placut
– pentru ca te cunoaste personal

Inertia e mare. Daca citesc un singur mesaj care ma convinge pe un blog, ma abonez si probabil trebuie sa treaca vreo alte 20 de mesaje care sa ma plictiseasca ingrozitor ca sa ma dezabonez. Asta nu inseamna insa ca acele 20 de mesaje nu lasa o urma, sau ca nu imi formeaza o impresie despre acea persoana.

Succesul unui blog, pentru mine, se masoara in impresia pe care o lasa celor care il citesc (de ce am impresia ca altii nu cred acelasi lucru?). Exceptie fac blogurile care au pur scopuri informative, sunt surse neconventionale, necenzuratae si needitate de stiri – dar in Romania sunt prea putine de genul asta.

Cei care spun “eu scriu ca sa ma simt bine” ar trebui sa se intrebe “oare ce anume ma face sa mai simt bine”? De cate ori v-ati pus sincer intrebarea “de ce imi citesc oamenii blogul” sau “si de fapt, de ce dracu imi pierd eu timpul cu asta”?

Recunosc, uneori imi e teama sa ma intreb asta. Nu vreau sa stiu de ce ma citesc oamenii. Imi place sa traiesc in imaginatia mea si sa imi consider blogul interesant pur si simplu, desi sunt convins ca sunt oameni care ma citesc din unul din motivele enumerate de mai sus. Subconstientului meu ii place probabil sa creada ca oamenii ma vor gasi interesant asa cum sunt (si de-aia probabil unii sustin cu vehementa puritatea necontrolata a gandurilor de pe blogurile personale).

Daca te gandesti sa pornesti un blog, fi sincer cu tine insuti inainte de toate, nu-l face la intamplare doar pentru ca e la moda.





Certificat Web ziare ziare Stiri Revista Presei