<<-- Vezi aici magazinele online recomandate de noi de unde puteti sa sa cumparati cu incredere -->>
flanco tinar depurtat mycloset emag emag fashionup

Revolutie si coada la cartele SIM

Cartela Cosmote a reusit sa dezmorteasca piata de telefonie mobila. Cozile de la magazine demonstreaza efectul psihologic pe care l-a produs oferta cu 2.000 de minute in retea lunar, pentru doar trei euro. Cartelele au ajuns si pe piata neagra, unde se vind la preturi chiar si de patru ori mai mari.

Cozile s-au intors in viata romanilor. De data aceasta, obiectul achizitionat nu este nici un produs alimentar, nici o reducere spectaculoasa la imbracaminte, ci o cartela SIM. Cererea mare epuizeaza, aproape zilnic, stocurile dealerilor Cosmote, iar oamenii se imbulzesc pentru a cumpara cartele pentru toata familia.

Pentru aceasta graba sint doua explicatii: numarul mare de minute, dar si faptul ca oferta este valabila doar pina la sfirsitul acestei luni.

Fenomen national

Conducerea companiei nu da deocamdata cifre referitoare la evolutia numarului de clienti. Acestia spun insa ca aceasta cerere nu vine numai din Bucuresti, ci din toata tara. “Romanii asteptau de mult o asemenea oferta si proportiile cererii la care asistam constituie cea mai buna dovada in acest sens.

Stocul magazinelor este si va continua sa fie suplimentat zilnic”, spune Tereza Vilcan, Corporate Affairs Manager Cosmote. Publicul-tinta al acestei oferte il reprezinta tinerii, principalii utilizatori de cartele prepaid. De altfel, acest lucru se poate deduce si din clipurile publicitare.

“Targetul principal al acestei oferte revolutionare il reprezinta segmentul tinar, grupuri de prieteni si familii, si micile intreprinderi, segmente care au inregistrat o crestere semnificativa de la lansarea promotiei”, mai spune Tereza Vilcan. Speculantii au prins gustul ofertei: au aparut deja cartele la suprapret.

Pe Internet se gasesc anunturi in care se cer pentru o cartela Cosmote, care costa in magazin 21 RON, intre 40 si 100 RON.

Singura solutie

Pasul facut de Cosmote a surprins prin dimensiunile ofertei. Pe de alta parte, analistii pietei de telecomunicatii se asteptau ca operatorul sa lanseze o noua oferta, deoarece din momentul relansarii nu se inregistrase o crestere spectaculoasa a bazei de clienti. Explicatiile sint destul de simple.

Multi potentiali clienti s-au gindit ca tarifele practicate in afara retelei de catre marii operatori ii va determina pe cunoscuti sa nu-i mai sune. Astfel, era evident ca exista o singura solutie: o oferta mai avantajoasa pentru cresterea bazei de clienti. Evident, insotita de o campanie agresiva de promovare.

Ultima sansa

In conditiile in care piata este dominata copios de Orange si Connex-Vodafone, largirea bazei de clienti devine o misiune dificila. Cert este ca grecii nu mai puteau astepta mult timp. “Este o strategie de a atrage rapid clienti. Cosmote a inteles ca nu mai e mult timp pina cind piata va ajunge la saturatie”, spune dr. Nicolae Oaca, analist al pietei de telecomunicatii.

Cei de la Cosmote au ales segmentul prepaid pentru lansarea acestei oferte. O categorie de utilizatori care cheltuie putin pentru serviciile de telefonie mobila. “Prepaid-ul aduce venituri mici pentru ca, peste tot, se adreseaza unor grupuri cu venituri mai mici. Grosul veniturilor vine de la postpaid. Prepaid-ul are insa un avantaj: prin eliminarea unor activitati se reduc costurile.

Un abonat presupune factura, o relatie speciala, ceea ce inseamna anumite costuri”, spune Nicolae Oaca.

Componenta psihologica

Aversiunea fata de contracte si facturi a romanilor este speculata prompt de cei de la Cosmote, prin aceasta oferta. De altfel, aceasta cartela prepaid este un abonament de trei euro cu 2.000 de minute incluse in retea. Singura diferenta este ca cei care le cumpara nu incheie un contract, nu primesc factura si pot sa renunte oricind la aceasta oferta, prin neachitarea sumei de trei euro. Pe de alta parte, prin aceasta oferta compania isi asuma si anumite riscuri.

Cotidianul, 11 mar 2006





Certificat WebziareziareStiri Revista Presei