<<-- Vezi aici magazinele online recomandate de noi de unde puteti sa sa cumparati cu incredere -->>
flanco tinar depurtat mycloset emag emag fashionup

Vintu, Sarbu si Prigoana se bat pe presa de business

Ofertele mediatice pentru afaceristi profesionisti sau amatori sunt in ton cu piata romaneasca de business: limitate, dar cu potential.

In timp ce specialistii nu sunt foarte hotarati cu privire la momentul in care a aparut presa de afaceri in Romania, cert este ca primele posturi de televiziune specializate in acest domeniu sunt inca in stadiu de proiect ambitios.

Lansari cu cantec

Grupul de presa Realitatea va lansa in vara un nou post de televiziune specializat pe domeniul economic. Compania lui Sorin Ovidiu Vintu nu este insa singura care-si pregateste debutul pe piata presei de afaceri.

Adrian Sarbu si Silviu Prigoana anunta deja competitori: Business Club, postul trustului Media Pro, care va introduce in Romania un nou sistem de sunet si imagine, si canalul de afaceri WBS, pe care Silviu Prigoana l-a lansat la mai putin de o saptamana de la aprobarea sa de catre CNA, pe 7 martie.

In acest moment, proiectul de la Realitatea se afla in plina desfasurare, Lucian Sarb, fost director de stiri la TVR, preluand in mod oficial functia de manager al postului.

Noul canal de televiziune va acoperi evenimentele cu implicatii majore pentru comunitatea de business din Romania si din lume, urmarind “sa dezvolte mediul de afaceri din Romania, pornind de la premisa ca piata a ajuns la un nivel care face necesara existenta unui asemenea canal”, precizeaza comunicatul de presa transmis de Departamentul de marketing si PR al grupului de presa Realitatea.

Lucian Sarb a declarat ca va incerca sa abordeze profesionist piata de business din Romania si sa castige increderea publicului. In acest sens, se vorbeste despre o asociere cu reteaua de televiziune americana CNBC (Consumer News and Business Channel), dar inca nu se cunosc detalii suplimentare.

Mihaela Stanculescu, directorul departamentului de marketing si PR al Realitatea Media, a spus ca vor da mai multe informatii in urmatoarele zile, dupa ce se vor incheia discutiile intre partile implicate.

Inceputurile presei de business

Piata media de business din Romania este destul de tanara. Specialistii au insa pareri diferite in ceea ce priveste momentul in care piata media de business din Romania a luat amploare: unii considera ca inceputurile ei se situeaza imediat dupa 1990, in timp ce altii cred ca din 2000 se poate vorbi in termeni concreti despre piata economica si, ca atare, si despre o piata media de business.

Totusi, Gina Dadu, director executiv la revista “Bursa”, sustine ca “piata media pentru afaceri a aparut in 1990, odata cu primele anunturi privind vanzarea si cumpararea de proprietati”, concluzionand “ca nu putem vorbi despre o data la care a luat amploare, ci despre o dezvoltare permanenta de-a lungul timpului”.

Constantin Rudnitchi, redactor-sef la revista “Bilant”, a spus ca “deschiderea pietei media de business s-a facut in anul 1992, atunci cand a aparut saptamanalul “Capital”, care a si construit piata publicatiilor economice”. Totodata, Rudnitchi apreciaza ca extinderea pietei nu se va opri aici, mai ales ca “in anii 2004 si 2005 piata a luat amploare prin aparitia a noi titluri”.

Cristian Hostiuc, director editorial la revista “Business Magazin”, se afla de cealalta parte a baricadei, considerand ca “piata media de business a luat amploare incepand cu anul 2001, datorita cresterii economice, a cresterii investitiilor si a cresterii puterii de cumparare in Romania”.

Cresterea economica a determinat aparitia publicatiilor de afaceri

Printre primele publicatii care s-au impus pe piata au fost “Bursa” (1990) si “Capital” (1994). Revistele “Bilant” si “Business Magazin” au aparut in 2004, a doua fiind conceputa de un nucleu de jurnalisti desprinsi din echipa care a consacrat “Ziarul Financiar”, cotidian care ofera informatii nu numai din domeniul economico-financiar, ci si din politica sau actualitate.

Hostiuc considera ca odata cu dezvoltarea pietei bursiere se va inregistra nevoia de informatie economica, ce va fi satisfacuta prin intermediul publicatiilor si al posturilor de televiziune specializate: “Informatia economica nu se citeste ca o stire de cancan, ci prin prisma beneficiului pe care-l ofera cititorului”, a spus Hostiuc.

In schimb, Gina Dadu este mai sceptica fata de succesul pe care noile posturi de televiziune specializate pe business ar putea sa-l aiba, pentru ca “pare ca dezvoltarea presei de afaceri o ia inaintea dezvoltarii economice”.

Si Constantin Rudnitchi considera ca “abia peste cativa ani vom vedea cine si daca a avut succes cu un astfel de canal de televiziune”, insa concluzia este ca “nu vor incapea pe piata toate aceste posturi TV”.

Viziunea lui Rudnitchi in ceea ce priveste modul in care vor functiona posturile de televiziune specializate pe business este mai ampla pentru ca “intra in discutie trei parametri: cine face mai repede, cine face mai bine si cine este dispus sa piarda mai multi bani pana cand un astfel de proiect va deveni rentabil.

Sunt prea multe necunoscute pentru a spune de pe acum cine va castiga pe aceasta piata. Succesul unui proiect sau altul va depinde de cum vor rezolva proprietarii posturilor cele trei probleme de mai sus”.

Barbatii, consumatori fideli de informatie economica

Cititorul sau telespectatorul interesat de informatie economica are un profil anume, fiind, in general, de genul masculin, cu studii si venituri peste medie. Hostiuc considera ca, “intrucat numarul investitorilor pe piata bursiera a depasit 10.000 si piata este in crestere continua”, tot mai multa lume va fi interesata de informatie economica.

Astfel, nu numai oamenii de afaceri sau persoanele cu avere vor fi direct interesati. Gina Dadu spune ca cititorii de “Bursa” sunt “proprietarii unei afaceri sau o conduc executiv, fac parte din organele de decizie ale administratiei publice, iar 75% sunt barbati si 65% au varste cuprinse intre 25 si 45 de ani”.

Constantin Rudnitchi considera ca “exista un bazin estimat la aproximativ 500.000 de oameni care consuma informatie economica sub diverse forme”. Pe langa cei care lucreaza in companii mijlocii si mari, o parte din studenti si o zona a administratiei centrale si locale” mai este interesata de informatie economica.

“Intra in discutie trei parametri: cine face mai repede, cine face mai bine si cine este dispus sa piarda mai multi bani pana cand un astfel de proiect va deveni rentabil”
Constantin Rudnitchi, redactor-sef la revista “Bilant”

Evenimentul Zilei, 14 mar 2006





Certificat WebziareziareStiri Revista Presei