Thursday, April 18, 2024

Cum si cat folosesc bancile publicitatea online

Must Read

Majoritatea marilor companii din Romania au avut cel putin o experienta online, asta daca nu utilizeaza in mod regulat publicitatea online in cadrul strategiei de marketing si publicitate. Este insa la fel de adevarat faptul ca sumele alocate pentru publicitatea online sunt aproape nesesizabile la nivel de buget intreg.

Si totusi, publicitatea online se estimeaza ca va rula in Romania, in acest an 2006, pana spre 5-6 milioane de euro, conform oficialilor mai optimisti din industria de profil. Din nou, putin daca tinem cont de publicitate ca industrie, insa mult comparativ cu anii trecuti si putin in comparatie cu ceea ce se estimeaza ca se va intampla in mediul online in anii urmatori.

Din acest volum, o parte destul de importanta este alocata de companiile din mediul financiar, in cadrul caruia bancile domina categoric. Intr-un moment in care o parte tot mai mare din publicul urban isi cauta informatiile pe internet si chiar ajunge sa ia decizii utilizand computerul, bancile care nu isi promoveaza imaginea pe internet pot comite o greseala importanta la nivel de strategie.

Exista banci care isi deruleaza aproape orice campanie si pe internet, exista banci care incearca promovarea online doar in unele momente si mai exista banci care investesc in publicitatea online sume ce tind spre un zero absolut.

- Advertisement -

La nivelul unei analize relative realizata de www.SMARTbank.ro in colaborare cu www.SMARTfinancial.ro pe internetul romanesc, bancile cu cea mai puternica prezenta online in ultimele 6 luni par a fi ABN-AMRO, Raiffeisen Bank, BCR si OTP Bank. Asadar, doua banci din Top3 si alte doua de o dimensiune mai mica, dar cu aspiratii foarte mari.

ABN-AMRO a obisnuit piata cu derularea a campanii online majore, inclusiv campanii de marketing direct cu plata pentru click sau pentru solicitarea unui credit. In acest sens, ABN AMRO a lucrat cam cu toti furnizorii de publicitate online, chiar si cu unele firme independente.

Raiffeisen Bank si BCR, alaturi de Bancpost, isi deruleaza mai multe campanii pe internet, incercand sa se reprezinte si prin mediul online, alaturi de alte medii “mai conventionale” – tv, print, outdoor. BRD-GSG a avut de asemenea bugete alocate pentru publicitatea pe internet.

OTP Bank este o banca ce a intrat relativ recent pe piata din Romania si recent pe piata online, dar a mizat mult pe acest mediu si nu a existat campanie pe care sa nu o reprezinte puternic si pe internet. Alte banci care s-au promovat online in aceasta perioada sunt ING Bank, Finansbank, Piraeus Bank, HVB Bank si Banca Tiriac, Banca Romaneasca, Alpha Bank dar nu numai.

O prezenta mai redusa sau chiar o lipsa a prezentei online s-a consemnat la Romexterra, UniCredit, Banca Transilvania, Banca Comerciala Carpatica, Banca Italo Romena, ProCredit Bank, CF Firenze (fosta Daewoo Bank), Eurom Bank, Volksbank, Romanian International Bank, Libra Bank, Emporiki Bank, Egnatia Bank…

Astfel, unele banci ce mizeaza chiar pe retail s-au ferit mai mult sau mai putin de publicitatea online, investind numai in mediile obisnuite. Unele banci au abordat si metode speciale de publicitate online – plata directa pentru anumite site-uri, fara a lucra prin agentii la nivel de campanie online si “aruncand” sume neglijabile.

Cat costa o campanie de publicitate online? In general, minim 10.000 de euro, suma fiind mai mica sau mai mare in functie de gradul de impact pe care si-l doreste clientul. O campanie publicitara online “decenta” in mediul bancar trebuie sa abordeze site-uri de informatie generala, dar mai ales site-uri de profil, site-uri de nisa.

Orientativ, se poate vorbi despre un minim de 5-10 site-uri care ar trebui abordate, insa cifra depinde de fapt de volumul de publicitate alocat. Rate-cardurile site-urilor difera, un site de informatie sau portal are intre 8 si 16 euro plus TVA ratecard pentru 1000 de afisari pe format mare, preturile putand trece insa si de 20.

Evident, preturile reale sunt cam la jumatate, scazand foarte mult si in functie de volum. Interesant in publicitatea online este ca totul este flexibil, targetarea se poate realiza mai bine decat pe alte canale mass-media si se pot contoriza foarte bine si rezultatele efective.

SMARTbank.ro, 07 iul 2006

- Advertisement -


- Advertisement -
Subscribe
Notify of
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -
Latest News

TOKERO a închis runda de finanțare Private Sale de 1.4 milioane dolari pentru tokenul utilitar LevelUP

TOKERO, un exchange de criptomonede, a anunțat închiderea cu succes a primei runde de finanțare în regim privat, în...
- Advertisement -

More Articles Like This

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x