<<-- Vezi aici magazinele online recomandate de noi de unde puteti sa sa cumparati cu incredere -->>
flanco tinar depurtat mycloset emag emag fashionup

Formula 1 a intrat la apa

Monoposturile si intregul echipament vor fi transportate cu ajutorul camioanelor si al vapoarelor pe traseul Budapesta-Trieste-Istanbul, pentru a evita problemele de la vamile din Bulgaria si din Serbia.

Marele Circ va da o noua reprezentatie la sfirsitul acestei saptamini in Turcia, pe cel mai nou circuit intrat in calendarul Campionatului Mondial de Formula 1.

Dificil pentru piloti, care trebuie sa faca fata unui traseu cu denivelari pe “toboganul de la Istanbul”, combinat cu treceri bruste de la viraje deosebit de lente la sicane ultrarapide, Grand Prix-ul de linga Bosfor constituind o provocare si pentru administratorii scuderiilor.

Este singura etapa a CM in care echipamentul nu va fi urcat in avioanele speciale, tonele de materiale urmind sa fie transportate de la Budapesta, orasul care a gazduit precedenta cursa, in camioane uriase pina in portul Trieste, de unde vor fi imbarcate in vapoare. “Initial, am ezitat sa apelam la o astfel de solutie pentru a ajunge de la Budapesta la Istanbul.

Complexitatea problemelor care s-ar fi ivit in vamile din Bulgaria si din Serbia ne-au facut sa apelam la solutia maritima”, a declarat Miodrag Kotur, responsabil al operatiunilor logistice de la Ferrari. Aceeasi ruta au ales si producatorii de pneuri de la Bridgestone, care au ancorat ieri-dimineata trei vapoare in portul din Istanbul.

Modelul Paris-Dakar

Kotur a inceput sa lucreze cu directorul general al scuderiei italiene, Jean Todt, inca din 1988, anul cind s-au intilnit la Raliul Paris-Dakar, competitie in care echipamentul se transporta exclusiv in camioane. “Traversarea pe mare dureaza 56 de ore, totul fiind coordonat de o companie specializata in transport international.

Vaporul va fi unul special pentru camioanele de Formula 1, nu pentru camioane normale”, a mai spus Kotur, aceasta fiind probabil si explicatia faptului de ce nu a fost aleasa Dunarea ca ruta mult mai scurta de ajungere in capitala Turciei.

Kotur analizeaza deja problemele care se vor ivi anul viitor, cind in calendarul international va aparea si circuitul de la Fiji, cu probleme mari de cazare, fus orar si bucatarie asiatica.

Pesches gras

In timp ce Romania nu a fost capabila sa organizeze un concurs de turisme, exilat din cauza scandalurilor dimbovitene la Budapesta, Turcia va scoate la sfirsitul saptaminii un profit de peste 64 de milioane de dolari. Conform unui raport al Delloite, se estimeaza ca 240.000 de spectatori vor asista la cursa de la Istanbul.

Dintre acestia, 45.000 reprezinta turisti straini, iar 25.000 cetateni din alte orase ale Turciei. Estimarile sint deosebit de optimiste daca tinem cont ca la inaugurarea circuitului au fost prezenti doar 100.000 de spectatori.

Cotidianul, 22 aug 2006





Certificat WebziareziareStiri Revista Presei