<<-- Vezi aici magazinele online recomandate de noi de unde puteti sa sa cumparati cu incredere -->>
flanco tinar depurtat mycloset emag emag fashionup

Viral Marketing – sau cum sa nu mai dai bani pe promovare

Ma fascineaza efectul viral al unor campanii. Se raspandesc cu atata viteza asemenea unui virus care prinde si rade tot in cale. Ca un bulgare de zapada ce rostogolindu-se la vale se face tot mai mare pana cand, imens, nimeni nu-l mai poate ignora.
Marketingul viral presupune sa lasi pe altii sa faca treaba pentru tine. Sa lasi oamenii sa vorbeasca despre spotul tau, printul tau, campania ta. In campaniile virale efectul este de 1000 de ori mai puternic si au un impact pe care campaniile obisnuite nu-l pot avea.
Cum treci de la marketing la Viral marketing?

1. Fa oamenii sa simta. E foarte important sa creezi emotii. Emotii puternice. Emotii diverse dar neaparat intense. Vrei sa produci reactii:
a. Compasiune extrema sau indignare extrema
b. Dragoste sau ura
c. Amuzament total sau dezgust;
Vrei sa le faci sangele sa le fiarba in vene. Nu ai voie sa fii normal. Trebuie sa depasesti putin limitele emotiilor . Marketingul Viral este 100% despre emotii.

2. Fa ceva neasteptat. E clar ca buna ziua. Trebuie sa abordezi problema altfel decat ai facut-o pana acum. Trebuie sa faci ceva nou, trebuie sa renunti sa copiezi alte campanii. Uite aici un exemplu :

3. Nu incerca sa faci o reclama. Reclamele sunt de cacao. Oamenii vor sa vada ceva cool. Marketingul traditional se preocupa de produs, il pune in centrul atentiei, arata cat de bun e, foloseste un egoism extrem concentrandu-se numai pe produs si ignorand placerea utilizatorului. Vrei Marketingu Viral ? Foloseste o poveste. Fa povestea mai importanta decat produsul si oamenii vor face restul pentru tine. Adu-ti aminte de Viralul de la Dove.

4. Fa continuari. Ai reusit un viral interesant. Ai castigat emotia oamenilor. Campania a avut succes.
Ce faci acum?
Fa o continuare in acelasi ton. Ca un serial.
– Clipuri asemanatoare ca si concept pe aceeasi tema (Coca-cola si Mentos?)
– Materiale extra…derivate din ideea viralului.
– Un blog despre cum ai facut viralul
– Un clip “din culise” etc.

5. Lasa accesul liber. Nu restrictiona nimic. NU pune lumea sa se inregistreze ca sa vada despre ce e vorba. Nu ii pune sa downloadeze softuri complicate sau sa completeze cine stie ce formulare. Viralul este despre libertate. Lasa oamenii :
a. – sa posteze continutul pe situl sau blogul lor
b. – sa trimita linkul altor prieteni
c. – sa comenteze pe marginea lui
d. – sa vina cu idei noi
e. – sa foloseasca clipul cum vor.

Nu uita, e vorba de emotii.





Certificat WebziareziareStiri Revista Presei