Prevenirea hemoroizilor | Cine previne NU trateaza

Cel mai bun mod de a ne păstra sănătatea este de a preveni apariția unei afecțiuni. Fiind informați și cunoscând cauzele care pot duce la îmbolnăvirea organismului putem să ne luăm toate măsurile de prevenire.

Acest lucru nu este tocmai simplu – după o informare bună privind cauzele bolilor urmează și “înlăturarea” acestora din viața noastră. Nu e ușor să-ți schimbi obiceiurile pe care ți le-ai format de-a lungul existenței. Obiceiuri privind dieta, munca, odihna, relaxarea. Dar ce este sigur e că merită. E mult mai bine să previi decât să tratezi.

Click aici pentru preturi si alte detalii!

Șoferii care “țin” cu adevărat la mașina lor o îngrijesc cu atenție tocmai pentru a preveni defectarea acesteia. Dar câți dintre noi procedăm la fel cu propriul corp? Și nu uitați, mașina o putem înlocui, dar corpul nostru, NU!

Deci, să începem cu…începutul: care sunt cauzele apariției hemoroizilor?

  1. Poziția prelungită pe scaun.
  2. Constipația care duce la forțarea mecanică a zonei anusului.
  3. Diareea, care are, deși e opusul constipației, același efect prin suprasolicitarea zonei anusului.
  4. O dietă săracă în fibre, fructe, legume și bogată în alimente superprocesate, condimentate, grase, uscate, băuturi alcoolice și carbogazoase.
  5. Sedentarismul și obezitatea. Greutatea excesivă mărește presiunea exercitată asupra zonei rectale și astfel determină apariția hemoroizilor.
  6. Sarcina și nașterea la femei. Prin greutatea adusă de sarcină și prin efortul intens din timpul nașterii, vasele sanguine din zona anusului și a colonului sunt supuse unei forțe mari care pot duce la sugrumarea acestora, umflarea lor, apariția hemoroizilor.
  7. Tusea severă și persistentă la persoane cu diverse afecțiuni respiratorii, la fumători.
  8. Ridicarea de greutăți în mod exagerat. Când încercați să ridicați greutăți mari corpul este supus unei mari presiuni care sugrumă venele și astfel duce la umflarea acestora și la apariția hemoroizilor.
  9. Lipsa de igienă în zona rectală.

Pornind de la aceste cauze, haideti să vedem ce putem face pentru a le îndepărta și astfel să prevenim boala hemoroidală:

  1. Dacă munca ta presupune să stai jos, fă-ți un obicei de a te ridica și a te plimba minim 5 minute la fiecare oră! De asemeni, schimbă-ți poziția pe scaun cât mai des pentru a evita astfel presiunea rectală directă.
  2. Adoptă o dietă potrivită pentru a combate constipația, dacă este necesar urmează și un tratament cu suplimente alimentare pentru a corecta această afecțiune – dietă echilibrată, diversificată, alimente bogate în fibre, plante medicinale, lichide (apă, ceaiuri, sucuri naturale). Evită mâncarea tip fast-food, prăjită, grasă, băuturile cu mult alcool, cafeină în exces, sucurile carbogazoase. Acestea pot da și efectul de balonare care presează pe abdomen, pe colon și pe vasele de sânge.
  3. De asemeni nu te forța “să ieși afară”! Lasă natura să își facă treaba firesc! Dar nici nu aștepta prea mult atunci când organismul “te anunță” că trebuie să mergi la baie.
  4. Dacă suferi de diaree, află care e cauza și îndepărteaz-o: schimbă regimul alimentar, fă un tratament natural pentru a regla procesul digestiv și pe al tranzitului intestinal.
  5. Mănâncă mai multe fructe și legume proaspete, cereale, pâine integrală, alimente bogate în fibre, bea suficiente lichide zilnic, consumă iaurt și chefir (probiotice naturale), elimină condimentele tari, alimentele prăjite, grase, bea sucuri proaspete de fructe sau legume.
  6. Fă cât mai multă mișcare în aer liber, plimbări în parc, jogging, exerciții fizice și chiar mergi la sala de fitness. Alocă minim 10 minute pe zi pentru mișcare! Caută să-ți reglezi greutatea corporală din dietă, mișcare, suplimente alimentare.
  7. Cele mai recomandate exerciții fizice sunt cele cunoscute sub numele Kegel. Aceste exerciții au fost puse la punct de doctorul Arnold Kegel în urmă cu aproape 60 de ani pentru a ajuta la întărirea mușchilor din jurul platformei pelviene prevenind astfel, printre alte efecte, apariția hemoroizilor.
  8. Evită să te îngrași exagerat pe timpul sarcinii, fă cât mai multe plimbări ușoare, nu sta prea mult pe scaun, dormi pe o parte. Continuă cu exerciții ușoare și după naștere.
  9. Tratează-ți afecțiunile respiratorii pentru a elimina tusea persistentă.
  10. Încearcă să eviți ridicarea greutăților mari, iar dacă acest lucru nu se poate, măcar să nu îți ții respirația în momentul ridicării.
  11. Spală-te de fiecare dată când ai folosit toaleta, nu forța defecarea în mod mecanic, evită să-ți ții respirația în timpul eliminării scaunului, evită să citești când stai pe toaletă. Dacă zona anală nu este menținută curată, țesutul de aici se poate irita, inflama.
  12. În același sens e foarte importantă schimbarea zilnică a lenjeriei intime și folosirea uneia din bumbac, lejere care să nu strângă zona și să lase pielea să respire.

E bine să duci o viață echilibrată pe toate planurile, nu să te abții de la lucruri care îți plac dar să ai mereu simțul măsurii. Dacă nu ești sănătos nu te poți bucura de tot ce ți se oferă. Invata sa previi! E mult mai simplu decât sa tratezi!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *