Retete pentru cei care sufera de hemoroizi – micul dejun

Pentru a ne păstra sănătoşi dar şi pentru a ne trata de diverse afecţiuni este foarte importantă dieta pe care o avem. Degeaba bem ceaiuri, luăm medicamente sau suplimente alimentare dar continumă să mâncăm burgeri şi cartofi prăjiţi.

Acelaşi lucru este valabil şi dacă suntem sănătoşi şi doar dorim să prevenim apariţia unor afecţiuni. Atunci când abordâm o dietă nouă trebuie să ştim ce alimente sunt interzise atunci când avem hemoroizi cât şi cele care trebuie consumate cu moderaţie:

Click aici pentru preturi si alte detalii!

  1. Condimente tari precum piper, usturoi, ceapă, muştar
  2. Carne in exces (interzise cu totul carnea de porc, carnea de vânat, carnea de raţă, carnea de gâscă), grăsimi, produse de origine animală grase (smântână, caşcaval, brânzeturi rafinate etc)
  3. Alimente procesate excesiv şi rafinate – mezeluri, mâncare de tip fast-food, alimente prăjite, hamburgheri, cartofi prăjiţi, sarmale, cârnaţi, maioneză, sosurile grase etc
  4. Fasolea albă, varză călită, murături
  5. Cafea, alcool, ceai negru în cantităţi mari
  6. Zahărul alb rafinat, pâinea albă, cerealele rafinate din făină albă, orez alb, prăjiturile de patiserie, dulciuri cu zahăr şi grăsimi animale, intens procesate.
  7. Băuturile carbogazoase
  8. Îngheţată şi alte dulciuri rafinate

Dar acum să vedem ce am putea mânca şi sănătos şi gustos şi să ne satisfacă şi dorinţele culinare.

Şi pentru că ziua începe cu micul-dejun, masa cea mai importantă, la fel începem şi noi cu câteva sugestii de reţete pentru această masă.

I. Cereale integrale cu fructe şi lapte sau iaurt

Cea mai rapidă şi simplă reţetă pentru masa de dimineaţă o constituie chiar cerealele cu musli, fulgi de porumb, fulgi de ovăz, fulgi de grâu, fructe deshidratate (merişoare, caise, prune, ananas, ghimbir, stafide) consumate cu iaurt sau lapte degresat sau, în cazul vegetarienilor şi veganilor, cu lapte de soia sau de orez.

Furnizează un “pachet” complet de nutrienţi, carbohidraţi, lipide, vitamine, minerale. Şi o mulţime de fibre atât de benefice pentru persoanele cu hemoroizi! Cerealele și fructele deshidratate conțin atât fibre solubile cât și insolubile care stimulează digestia, ajută la formarea și la eliminarea cu ușurință a scaunului, reglează peristaltismul intestinal, eliminând astfel constipația, principala cauză a apariției hemoroizilor.

Se prepară rapid, se consumă cu plăcere, se digeră în câteva ore furnizând astfel o sursă puternică de energie peste zi.

În această reţetă nu trebuie să vă spunem cantităţile, lăsaţi-vă imaginaţia la lucru. Sau folosiţi cerealele, fructele, seminţele pe care le avetâţi în cămară.

Puteţi chiar să luaţi un mic dejun rapid cu câteva linguri de Fibre Hemostop, la care adăugaţi câteva seminţe oleaginoase crude şi puţină miere de albine, şi iaurt degresat!

II. Păine integrală prăjită cu diverse creme şi amestecuri dietetice

Pâinea din făină integrală este o sursă foarte bună de fibre şi de minerale. Făina integrală conține, ca și cerealele din care provine, o cantitate mare de fibre, se digeră ușor și reglează eficient tranzitul intestinal ajutându-i astfel pe cei care suferă de hemoroizi. Se poate folosi şi pâine neagră cu seminţe, pâine de secară etc. Pastele propuse sunt ușoare, cu puține grăsimi, dar hrănitoare.

Se prăjesc in toaster câteva felii de pâine integrală. Se pun pe ele una, sau mai multe din următoarele amestecuri:

  1. Cremă de brânză – 100 g de brânză de vacă degresată, foarte puţin sărată, sau şi mai bine, brânză de capră, se sfărâmă şi se pisează cât mai bine. Se adaugă o lingură de ulei de măsline, mărar tocat mărunt. Se ung feliile de pâine şi se pun deasupra câteva feliuţe de roşii.
  2. Cremă de brânză tofu – se prepară similar cu crema de brânză doar că folosim tofu în loc de brânză.
  3. Cremă de avocado – un avocado bine copt se pisează bine, se adaugă un vârf de sare, puţină zeamă de lămâie, 1 lingură de ulei de măsline, o roşie mică tocată mărunt.
  4. Pastă de măsline şi avocado: 100 g de măsline fără sâmburi, dietetic, un avocado, o lingură de ulei de măsline, un praf de sare, o linguriţă zeamă de lămâie, cimbru. Toate ingredientele se mixează în blender. Se poate servi şi cu roşii.
  5. Pateu de pui dietetic făcut în casă – 400 de grame de ficat de pui se spală bine, se fierb în apă cu puţină sare. Un piept de pui se fierbe separat. Se toacă totul mărunt, se adaugă puţină sare, 3-4 linguri de ulei de măsline, cimbrişor, busuioc şi 50 de grame de unt dietetic (degresat). Se amestecă foarte bine la blender. Se păstrează la frigider.
  6. Pastă de peşte – 2 fileuri de hering (circa 400 g) se fierb foarte puţin în apă uşor sărată. Se scurg foarte bine, se amestecă cu 4 linguri de ulei de măsline, câteva fire de pătrunjel, o linguriţă de zeamă de lămâie. Se pasează în blender până capătă o consistenţă fină. Se consumă pe pâine prăjită.
  7. Pastă de soia sau năut cu legume fierte – se fierb în oala sub presiune 500 g de boabe de soia sau năut înmuiate în prealabil în apă pentru 8-10 ore. Se scurg bine, se adaugă 3 morcovi, o ţelină, un ardel gras, un dovlecel, fierte şi bine scurse. Se mai pun 8-10 linguri de ulei de măsline, o linguriţă de zeamă de lămâie, puţin cimbru. Se amestecă foarte bine în blender. Se păstrează apoi la rece şi se serveşte cu pâine prăjită, se pot umple roşii sau ardei graşi cu această pastă delicioasă. Legumele adăugate în pastă aduc un plus de gust şi un plus de fibre!
  8. Pastă de linte – 200 g de linte roşie se fierb foarte bine împreună cu o ceapă, un morcov şi un ardei gras. Se scurg bine, se pun în blender cu 2 linguri de ulei de măsline, puţin oregano şi se mixează energic.

Salate diverse

Sursă de legume proaspete, de fibre şi minerale, vitamine şi enzime. Corectează constipaţia, au capacităţi antiinflamatorii şi sunt foarte gustoase. Combinații ușoare dar nutritive, cu multe fibre care să regleze eficient digestia și peristaltismul intestinal. Și cu o mulțime de vitamine și minerale!

III. Salată grecească cu tofu

Ingrediente:

  1. 3 roşii
  2. 2 castraveţi
  3. O ceapă
  4. 50 g măsline
  5. 100 g fotu
  6. 2 linguri de ulei de măsline
  7. oregano

Mod de preparare:

  1. Roşiile şi castraveţii se taie cuburi
  2. Ceapa se curăţă rondele
  3. Se adaugă tofu tăiată cubuleţe şi măslinele şi oregano, se sărează după gust

IV. Salată de hrişcă cu legume şi tofu

Ingrediente:

  1. 200 g hrişcă
  2. 3 roşii
  3. 2 castraveţi
  4. 1 ardei gras
  5. 100 g tofu
  6. 50 g de măsline
  7. 2 linguri ulei de măsline
  8. 1 lingură de zeamă de lămâie

Mod de preparare:

  1. Se pune hrişca la înmuiat în apă cu sare peste noapte
  2. Dimineaţa se scurge hrişca înmuiată
  3. Se adaăugă legumele tocate cuburi, tofu mărunţit în bucăţele, măslinele, uleiul de măsline şi zeama de lămâie
  4. Se sărează după gust, se amestecă bine

V. Salată de sfeclă roşie cu morcovi

Ingrediente:

  1. 2 sfecle roşii medii
  2. 3 morcovi
  3. O ţelină mică
  4. Un măr mic
  5. 100 g tofu
  6. 1 hrean potrivit
  7. 2 linguri de ulei de măsline
  8. 1 lingură de oţet din mere

Mod de preparare:

  1. Sfecla roşie se fierbe cu tot cu coaja de seară şi se lasă la răcit
  2. Se dă dimineaţă pe răzătoarea mare
  3. Se curăţă şi morcovii, ţelina, hreanul şi mărul. Se dau pe răzătoare. Mărul se stoarce puţin de suc.
  4. Toate ingredientele date pe răzătoare se amestecă cu tofu mărunţit , uleiul şi oţetul. Se sărează după gust.

VI. Salată de alge marine

Ingrediente:

  1. 100 g alge marine deshidratate
  2. 3 linguri ulei de măsline
  3. 3 linguri sos de soia
  4. 1 lingură suc de lămâie
  5. 3-4 căţei de usturoi pisaţi
  6. 50 g seminţe oleaginoase (susan, alune, arahide sau nuci)

Mod de preparare:

  1. Se hidratează algele prin înmuierea în apă rece, puţin sărată, timp de oră
  2. Se pun în strecurătoare, se spală foarte bine cu apă rece
  3. Se scurg foarte bine
  4. Se adaugă restul ingredientelor şi se amestecă
  5. Salată se poate servi singura sau în amestec cu hrişcă înmuiată, paste integrale fierte

Mâncăruri gătite sărate – deși sunt mâncăruri gătite nu le vom prăji, nu vom folosi grăsimi animale grele și le vom combina cu legume care să asigure un aport consisten de fibre necesare atât în dieta celor sănătoși dar mai ales în a celor care suferăd e constipație, hemoroizi sau fisuri anale.

VII. Salată orientală

Ingrediente:

  1. 1 kg de cartofi
  2. 3 oua
  3. 3 roşii
  4. 1 ardei gras
  5. 2 cepe potrivite
  6. 3-4 linguri de ulei de măsline
  7. 1 lingură de oţet de mere

Mod de preparare:

  1. Se fierb cartofii întregi
  2. Se fierb ouăle
  3. Se curăţă legumele şi se taie cuburi
  4. Se curăţă cartofii şi ouăle şi se taie bucăţi potrivite
  5. Se amestecă toate ingredientele şi se sărează după gust
  6. Se mai pot adăuga şi alte legume, şi tofu sau puţină brânză degresată

VIII. Ochiuri româneşti

Ouăle constituie un aliment complet din punct de vedere nutriţional dar prăjit sau omletă nu e deloc indicat în cazul în care suferim de hemoroizi. Dacă nu ne plac ouăle fierte putem să facem deliocioasele ochiuri româneşti. Dar să nu mâncăm foarte des ouă, ci doar de 1-2 ori pe săptămână.

Mod de preparare:

  1. Într-un vas mediu ca dimensiune se pune apă la fiert. Adăugăm puţin oţet (o linguriţă) pentru a se închega bine albuşul.
  2. Ouăle se adugă când fierbe apa. Se dă focul mai mic. Se fierb circa 5-8 minute.
  3. Se scurg bine cu paleta, se sărează şi se stropesc puţin cu ulei de măsline. Se consumă simple sau cu roşii, ardei gras sau brânză slabă, degresată.

IX. Salată de pui cu crudităţi

Acest fel de mâncare se poate pregăti de seara, şi se poate păstra la frigider. O putem lua şi la servici într-o cutie specială pentru alimente. Ne satisface nevoia de carne şi se asigură o digestie şi un tranzit eficient prin prezenţa legumelor.

Ingrediente:

  1. 1 piept de pui proaspăt
  2. 2-3 morcovi
  3. 1 ţelină potrivită
  4. Un măr
  5. Puţină zeamă de lămâie
  6. O lingură de ulei de măsline
  7. Un praf de sare

Mod de preparare:

  1. Pieptul de pui se fierbe şi se scurge bine, apoi se lasă să se răcească
  2. Morcovii, ţelina şi mărul se curăţă şi se dau pe răzătoare
  3. Se storc bine (manual, cu mâna)
  4. Se sărează, se adaugă uleiul şi zeama de lămâie peste amestecul de legume
  5. Se taie mărunt şi pieptul de pui, apoi se încorporează în salată
  6. Se serveşte cu pâine integral prăjită

X. Salată de paste cu peşte

Ingrediente:

  1. 300 g paste făinoase integrale
  2. 2-3 fileuri de peste proaspăt
  3. 3 roşii
  4. 50 g de măsline
  5. 3 linguri de ulei de măsline
  6. 1 lingură de suc de lămâie
  7. coriandru, măghiran, rozmarin

Mod de preparare:

  1. se fierb pastele şi se scurg
  2. se fierbe peştele în apă cu sare
  3. se toacă peştele mărunt
  4. se taie roşiile mărunt
  5. se adaugă celelalte ingrediente
  6. se sărează după gust

XI. Salată de conopidă

Ingrediente:

  1. o conopidă medie, de circa 500 g
  2. 3 căţei de usturoi
  3. O legătură de pătrunjel
  4. 200 g de iaurt degresat
  5. O lingură de ulei de măsline
  6. Sare

Mod de preparare:

  1. Conopida se desface în bucheţele şi se fierbe în apă cu sare
  2. Se scurge foarte bine
  3. Se face un dressing din ulei, usturoi pisat, sare şi iaurt
  4. Se amestecă uşor cu conopida fiartă

Feluri de mâncare dulci pentru micul dejun

XII. Smoothi de fructe şi seminţe oleaginoase

Se introduc în blender fructe uscate, proaspete sau congelate (în funcţie de anotimp), se adaugă 1 banană, 10-15 migdale sau câteva nuci, 30 g de stafide, 2-3 curmale, seminţe de chia, 2 linguri de miere. Se adaugă 2-3 cani lapte de soia, lapte de orez sau chiar lapte de vacă degresat sau iaurt. Se amestecă foarte bine. Se consumă proaspăt. E deosebit de delicios şi nutritiv. Conţine vitamine, fibre, carbohidraţi. Puteţi să vă jucaţi cu ingredientele, să adaptaţi reţeta la buget şi la ce aveţi în cămară! Sursă excelentă de fibre, carbohidraţi şi lipide naturale, sănătoase!

Acest delicios amestec asigură o buna digestie, un aport de lichide nutritive, fibre și lipide sănătoase care să regleze tranzitul intestinal și digestia.

XIII. Gauffre din făină integrală

Foarte plăcute la gust, se pot consuma cu miere şi ceai, cu iaurt degresat, cu lapte de soia. Sunt un desert delicios, nutritiv, sursă de fibre ideale pentru cei afectați de constipație și hemoroizi. Se pot pune şi în poşetă/geantă pentru a fi consumate la o gustare.

Ingrediente:

  1. 3 oua
  2. 150 miere de albine (sau 100 g zahăr brun)
  3. 100 g unt degresat
  4. 200 ml lapte
  5. 200 g făină integral de grâu
  6. 1 pliculeţ de praf de copt
  7. un praf de sare
  8. o linguriţă de lamâie

Mod de preparare:

Secretul acestei reţete este bătutul ouălor (cu praful de sare) până acestea îşi măresc foarte mult volumul şi se întăresc. Untul se freacă foarte bine cu mierea sau zahărul. Se încorporează uşor laptele şi fîina, praful de copt stins cu zeamă de lămâie. Se adaugă, amestecând încet, ouăle foarte bine bătute. Se coc în aparatul de gauffre. Sunt delicioase. Se pot încorpora şi stafide, nucă de cocos etc.

XIV. Brioşe cu seminţe şi fructe

Aceste brioşe cu fructe şi seminţe sunt o excelentă sursă de fibre vegetale esenţiale pentru tratarea şi prevenirea hemoroizilor. Şi o sursă excelentă de grăsimi sănătoase. Sunt foarte bune pentru consumul la micul-dejun dar şi la pauza de masă de la birou sau de la şcoală.

Ingrediente:

  1. 1 ou
  2. 200 ml de lapte de vacă degresat sau lapte de orez
  3. 5 linguri de ulei nerafinat sau presat mecanic
  4. 2 căni de făina de grâu integrală
  5. 1 plic cu praf de copt
  6. o linguriţă de zeamă de lămâie
  7. un praf de sare
  8. 1/4 de cană cu zahăr brun
  9. 1/4 de cană cu stafide
  10. 1/4 de cană cu merişoare deshidratate (sau alte fructe deshidratate)
  11. 1/2 de cană cu seminţe oleaginoase crude (de floarea-soarelui, de migdale sau nuci)

Mod de preparare:

  1. Bateţi oul cu sarea, amestecaţi energic (cu mixerul) cu lapte la temperatura camerei.
  2. Adăugaţi uleiul, praful de copt stins cu lămâie, zahărul şi făina. Amestecaţi foarte bine. Dacă aluatul e prea gros mai înmuiaţi-l cu puţin lapte.
  3. Încorporaţi treptat stafidele şi seminţele (dacă folosiţi nuci sau migdale mărunţiţi-le înainte).
  4. Se încălzeşte cuptorul.
  5. Se toarnă aluatul în formele speciale de brioşe din hârtie (se găsesc în comerţ)
  6. Se coc la foc potrivit 20 minute.

ALTE IDEI DE ALIMENTE CE POT FI CONSUMATE LA MICUL-DEJUN

  1. Salate de legume – roşii, castraveţi, ardei graşi morcovi, ţelină, varză cu carne de pui sau peşte fiartă, tofu sau brânză degresată. Dar nu folosiţi maioneză! Folosiţi-vă imaginaţia şi ceea ce găsiţi în frigider! E bine să nu vă lipsească câteva legume proaspete, iaurt degresat, tofu, brânză slabă, dulce sau uşor sărată.
  2. Salate de fructe – orice fructe de sezon, cu miere.
  3. Sucuri proaspete de morcov, ţelină, grapefruit, sfeclă roşie, lâmâie, mere
  4. Ceaiuri antihemoroidale
  5. Brânzeturi degresate, dulci sau uşor sărate. Amestecate cu fructe uscate, stafide, smochine etc