Sunday, December 8, 2024

Logan musca iar din asfaltul nemtesc

Must Read

“La startul sau in Germania, Dacia Logan n-a starnit euforie, ci mai degraba scepticism” spune saptamanalul german Focus, la rubrica sa Auto. Ieftin si simplu ca design, catalogheaza nemtii produsul romanesc al concernului Nissan-Renault. “Ce poate oferi o masina de 7.200 de Euro”? s-au intrebat unii, la lansare.

Intre timp insa, toti mai multi clienti din Germania opteaza pentru preturi mici si Loganul a intrat din nou pe pista.

Renault Germania a ridicat recent prognoza pentru 2006, de la 4000, la 6000 de automobile vandute si se asteapta -prin lansarea de anul viitor a variantei Combi- la inca o crestere substantiala in 2007.

Specialistii se refera, uneori cu autoironie, la “Dragostea la a doua muscatura”, data fiind “marca Dracula”, care pare a nu se dezlipi de Romania, tara de producere a Loganului.

- Advertisement -

Alti specialisti evoca “Estalgia”, o nostalgie a cumparatorului german din fostul DDR, care ar fi in stare sa reinvie si Trabantul-lui-de-toate-zilele, daca acesta ar mai fi tehnic competitiv si vandabil pe piata auto.

Cumparatori mai pragmatici, din Germania, spun insa ca “nu vor sau nu pot” plati mai mult de cateva mii pe o masina noua, si atunci ieftinul Logan sta in fata.

Lansarea Logan-ului in Germania a fost bruiata de testul din 2005, al Automobil Clubului German ADAC: Dacia Logan nu a trecut testul “elanului” -care presupune evitarea unui obstacol aparut brusc in fata unui autovehicol- si s-a rasturnat la o viteza de 65 km/h. Astfel
a explodat anul trecut, in randul cumparatorilor, “bomba nesigurantei” masinii, si, dupa cum relateaza Reinhardt Zirpel, seful departamentului comunicare de la Renault, “vanzarile s-au injumatatit”.

Dupa cum s-ar fi dovedit ulterior, rasturnarea Loganului ar fost datorata rotilor uzate, fapt care ar fi fost mentionat si de Clubul Automobilistic german care monitorizeza astfel de testari. Si mediatizarea de atunci a testarii ar fi fost influentata in sens negativ de “o comunicare insuficienta intre tehnicieni si redactorii din sfera relatiilor publice”, dupa cum
mentioneaza Martin Vogt (Focus nr. 21/22.05.06), repectiv Michael Ramstetter, redactorul-sef al revistei auto “Motorwelt”.

Trecand Testul Elanului (test VDA de schimbare a directiei de deplasare dupa norma ISO 3888-2) si situandu-se -cu 3 din 5 stele si 19 puncte la testul de coliziune / crash-testul Euro NCAP- mai bine ca alte marci internationale, Loganul nu apare ca un bolid super-sportiv, insa ca un autovehicol “sigur si surprinzator de confortabil, cu o constructie solida si, prin motorul sau Diesel de 68 PS, satisfacand cerintele de deplasare zilnica”.

Acestor bile albe li se adauga, in opinia analistului automobilistic al Focus, consumul redus de combustibil si scaderea moderata a valorii in sine a automobilului, fapt care il face competitiv si chiar uneori superior, variantelor asemanatoare, “populare”, de automobile germane.

E o reviziune de opinie a specialistilor ADAC intarziata, dar binevenita, pe principiul ca, in restabilirea dreptatii, “e mai bine mai tarziu, decat niciodata”.

HotNews.ro, Dani Rockhoff, Germania, 29 mai 2006

- Advertisement -


- Advertisement -
Subscribe
Notify of
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -
Latest News

Ionuț Bindea, CEO ROCA Industry: ESG nu este o secțiune opțională, ci o componentă cheie a deciziilor noastre zilnice și a planificării pe termen...

Care sunt principalele provocări și oportunități pentru companii odată cu implementarea noilor standarde ESRS și cum influențează acestea raportarea...
- Advertisement -

More Articles Like This

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x