Sunday, December 8, 2024

Producatorii autohtoni de cosmetice vor investi mai mult in promovare

Must Read

In ultimii ani, producatorii interni de cosmetice si parfumuri au fost, practic, eclipsati de avalansa firmelor de renume mondial, care si-au dezvoltat reprezentante in tara noastra.

Desi detin aproximativ 20% dintr-o piata evaluata la 205 milioane de euro, nume precum Gerovital, Farmec, Elmiplant, Gerocossen sau Herbagen nu sunt foarte vizibile, din cauza ca bugetele pentru publicitate sunt, atunci cand nu lipsesc cu desavarsire, incomparabil mai mici fata de cele puse la bataie de multinationale.
“Reclama este scumpa, iar firmele autohtone nu sunt foarte bogate. Bugetele lor se duc pe dotari, materii prime si ambalaje”, ne-a declarat presedintele Organizatiei Patronale a Industriei Cosmetice din Romania, Rosalia Speteanu.

Cu toate acestea, “nu exista pericolul diminuarii cotei de piata, iar principalul atu al produselor este prospetimea, fiind comercializate imediat dupa incheierea procesului de productie”, spune Speteanu.

Firmele se repliaza din mers
In momentul de fata, producatorii interni fac trecerea de la cercetare la promovarea mai sustinuta. “Pentru acest an, dispunem de un buget de publicitate de 5% din cifra de afaceri, respectiv aproximativ un milion de euro”, ne-a spus Manuela Crisan, reprezentant al departamentului de marketing al Farmec Cluj-Napoca. In 2005, Geroaslan Cosmetics nu a investit in promovare.

- Advertisement -

In 2006, compania va investi mai intai in cercetare si costuri de repozitionare, urmand sa patrunda si in reviste glossy, sampling si promotii la punctele de vanzare. “Pana in 2008, investitia noastra in marca Gerovital se va ridica la 10 milioane de euro”, ne-a precizat Madeleine Florescu, managing director la Geroaslan Cosmetics.

si pentru brandul Elmiplant, anul acesta va fi unul foarte important. Odata cu lansarea noilor formule ale produselor de ingrijirea tenului, promovarea a devenit prioritara. “Marea parte a bugetului a fost alocata unei campanii tv.

Exista bugete alocate si pentru presa scrisa, internet, oferte speciale la locul vanzarii, participari la expozitii”, ne-a spus Andreea Cremenescu, marketing manager in cadrul Elmiplant.

Vanzarile – in crestere
Desi nu au bugete consistente de publicitate, firmele raporteaza o crestere constanta a vanzarilor. De exemplu, in ultimii trei ani, cifra de afaceri a Farmec a crescut cu 15-20%, anual, ajungand in 2005 la 59,5 milioane RON .”La acest rezultat au contribuit atat lansarile de produse noi, cat si dezvoltarea unei retele proprii de distributie.

Adevarul, 13 iun 2006

- Advertisement -


- Advertisement -
Subscribe
Notify of
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -
Latest News

Ionuț Bindea, CEO ROCA Industry: ESG nu este o secțiune opțională, ci o componentă cheie a deciziilor noastre zilnice și a planificării pe termen...

Care sunt principalele provocări și oportunități pentru companii odată cu implementarea noilor standarde ESRS și cum influențează acestea raportarea...
- Advertisement -

More Articles Like This

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x