“Tocmai gandim solutia acestei probleme”. Acesta este raspunsul sec pe care Burkhard Goschel, directorul de dezvoltare al celor de la BMW, il rezerva tuturor celor care intreaba despre succesorul defunctului Z8 . De fapt, BMW a gandit pana acum mai multe solutii pentru modelul care a fost scos de pe piata in 2003, dupa doar cativa ani de cariera.
Prima dintrea acestea se referea la un Z10, idee care a cazut insa din cauza faptului ca piata pentru supercar-uri de acest gen, cum sunt Mercedes McLaren SLR si Porsche Carrera GT este limitata. Un Z6 superusor a fost considerat prea aproape de viitoarea generatie a lui Z4 si astfel nu se putea realiza targetul de 15.000 de exemplare vandute anual.
Ei bine, cea mai viabila solutie este crearea unui Z8 cu motor anterior, tractiune posterioara, doua locuri si plafon retractabil care il va avea ca principal concurent pe Mercedes Benz SL.
Spre deosebire de generatia trecuta, pentru viitorul Z8 s-a gandit o structura care seamana, in partea frontala interioara, cu viitorul Z4. Similaritatile vizuale vor fi insa neglijabile, in conditiile in care ampatamentul lui Z8 va fi cu aproape o jumatate de metru mai lung.
O parte din aceasta diferenta va fi utilizata, evident, ca loc pentru depozitarea hardtop-ului, pentru care va fi folosita, se pare, sticla variocromatica, ca in cazul lui Ferrari Superamerica.
Cu plafonul coborat, linia inclinata a parbrizului si habitaclul dinamic vor determina o senzatie mai interesanta decat cea regasita in cazul lui SL, in timp ce portbagajul isi va permite sa gazduiasca doua genti de dimensiuni medii.
Principalul motor pentru viitorul Z8 va fi V8-ul de 4.4 litri si (in jur de) 400 de cai putere. Daca in planurile germanilor exista si un 3.0 litri turbo de 300 de cai, motorul V10 de 2.0 litri si 500 de cai putere va fi rezervat unei versiuni M. Iar daca BMW va vrea sa tina pasul cu rivalul SL600, va apela si la noul sau motor V12 de 6.3 litri, care va ajunge la 600 de cai putere.
Conducerea BMW va ajunge la o decizie finala privind acest model pana la sfarsitul anului. Daca va fi acceptata varianta Z8, modelul va intra in vanzare in 2010, pretul sau situandu-se undeva intre 80.000 si 100.000 de euro.
Automarket, 16 iun 2006