Friday, December 6, 2024

Cum arata piata vopselurilor in Romania

Must Read

Conform companiei de studii de piata MEMRB, vopselele lavabile au avut anul trecut cea mai mare pondere in piata totala (71,7 la suta din punct de vedere al volumului si 56,7 la suta ca valoare a vanzarilor). Principalii cinci jucatori – Dufa, Policolor, Guzu Chim, Sarcom si Kober detin impreuna 69 la suta din piata, atat ca volum, cat si ca valoare, scrie Rompres intr-o analiza de piata.

Intre cele mai cunoscute marci de vopsea lavabila se numara Danke, Dufa, Spor, Savana, AquaLux, Ecoplast, Kober Acrilux. De aceea, pe o piata aglomerata, cum este cea a vopselurilor lavabile, punctele de diferentiere sunt foarte sensibile. Drept urmare, alaturi de specialistii agentiei Brandstalk, compania Astek Romania dezvolta identitatea unui nou brand de vopsea superlavabila Maxweiss.

Prin aceasta campanie, noua vopsea Maxweiss a producatorului roman Astek incearca atat atragerea zugravilor profesionisti, cat si educarea celor mai putin cunoscatori. Distributia noii vopsele se va face la nivel national in proportii de 40 la suta in key accounts si 60 la suta prin reteaua de dealeri.

Vopselele de tip email au avut o pondere de 24,4 la suta, respectiv de 36,7 la suta, in vreme ce vopselele pentru lemn reprezinta 3,9 la suta, respectiv 6,6 la suta din piata.

- Advertisement -

Potrivit estimarilor Asociatiei Industriei de Vopsele din Romania, cifra de afaceri a companiilor din sectorul de profil este de 150 milioane euro, in vreme ce consumul total de vopsea este de circa 140.000 de tone. Valoarea pietei creste anual cu circa 10-15 la suta, iar in 2005 s-a preconizat atingerea unei productii interne de 100.000 de tone.

Segmentul vopselelor decorative are o crestere anuala estimata la zece la suta, pentru urmatorii cinci ani, date fiind dezvoltarea economica, cresterea puternica a pietei de constructii de cladiri si locuinte si evolutia serviciilor de retail banking si, in special, a creditelor ipotecare.

Astfel, Dufa Romania SA, cel mai mare producator de vopseluri decorative din Romania, a devenit, incepand cu luna iunie 2006, Dufa Deutek SA, fiind considerat lider al pietei de acoperiri decorative cu desfacere in reteaua de magazine cu o cota de piata valorica de 20,9 la suta.

Gama de produse Dufa Deutek cuprinde produse de zugravit in dispersie apoasa, vopsele si lacuri alchidice, tencuieli decorative, produse pentru renovat, produse speciale de decorare a peretilor. Acest protofoliu este comercializat sub marci precum Dufa – Super Weiss, Dufa – Danke!, Dufa – Wandfarbe sau Dufa – Profi.

In 2005, compania Dufa Romania a fost achizitionata de fondul de investitii Advent International, valoarea tranzactiei fiind de aproximativ 15 milioane de euro. Compania a luat fiinta in 1997, fiind prezenta in piata de profil sub denumirea de Dufa Romania.

Produsele decorative comercializate initial erau importate de la grupul german Meffert AG, iar in urmatorii cinci ani acestea au inceput sa fie fabricate pe plan local. In 1998, compania a demarat productia locala de vopseluri pe baza de apa, fiind rapid urmata de productia de emailuri, lacuri pentru lemn si tencuieli.

Guzuchim este alt producator de vopsele decorative, care a semnat un acord cu compania suedeza Oresa Ventures, in baza caruia urmeaza sa se investeasca noua milioane euro in compania romaneasca. Guzuchim este producator de vopsele decorative, cu o cota de piata estimata la 18 la suta si cu o cifra de afaceri de 25 de milioane euro in 2005.

Compania si-a asigurat pozitia pe piata in urma unei cresteri spectaculoase in ultimii doi ani, crestere care a avut ca rezultat dublarea cifrei de afaceri.

La randul sau, Oresa Ventures este o companie suedeza de investitii, focalizata pe investitii private, care activeaza in Europa Centrala si de Est din 1995. De-a lungul timpului, Oresa a investit mult peste 100 de milioane euro in 20 de companii. Oresa este prezenta in Romania din 1995, in toti acesti ani sustinand financiar si cu expertiza o serie de companii romanesti de succes, conduse de
antreprenori de marca, printre care Flanco, Credisson, La Fantana si Brewery Holdings Ltd. Cele mai cunoscute marci Guzuchim sunt Savana, Rost, Innenweiss si Ekonomic.

Conform unui studiului MEMRB asupra pietei de profil, Innenweiss este liderul de piata pe segmentul vopselelor decorative in 2005, cu cel mai mare volum de vanzari. Anul 1990 a fost anul care i-a schimbat viata lui Aurel Kober. De la statutul de inginer la Severnav a trecut repede la cel de patron, infiintand compania de produse peliculogene Kober.

Cu toate ca intrase pe o piata cu o concurenta acerba, Kober a reusit sa faca fata. De exemplu, in 2003 compania de vopsele Kober a realizat o cifra de afaceri de 34 milioane de euro, in crestere cu 14 procente fata de 2002, o parte din aceasta suma fiind realizata pe pietele din afara Romaniei, respectiv in Ungaria, Moldova si Danemarca.

O marca deja bine cunoscuta de multi ani este Policolor, unul dintre principalii trei producatori de lacuri si vopsele de pe piata romaneasca, alaturi de companiile Kober din Piatra Neamt si Dufa Bucuresti. Cu o experienta de 40 de ani pe piata lacurilor si vopselelor din Romania, Policolor este in prezent cel mai mare producator roman de profil.

Intre anii 1965 si 1990 Intreprinderea de Lacuri si Vopsele Bucuresti, asa cum a fost numita initial, a fost unul dintre cei mai importanti furnizori ai industriilor nationale de autovehicule, mobila si electronica.

Incepand din 1990, anul in care Intreprinderea de Lacuri si Vopsele se transforma in societate pe actiuni sub denumirea de Policolor SA, compania isi diversifica treptat portofoliul de produse si se orienteaza atat catre segmentul industrial, cat si catre cel al consumatorilor casnici.

Marcile Policolor se impun in diferite segmente de piata, datorita calitatii si in special datorita unor strategii complexe de marketing. 1999 – 2001 este perioada in care are loc o schimbare vizibila in modalitatea de abordare a clientilor.

Practic, Policolor isi schimba treptat modul de relationare cu clientii si partenerii, isi reorganizeaza sistemul de distributie, lanseaza produse noi pentru piete noi, investeste in marketing, in modernizarea activitatii de depozitare si protectia mediului.

Noile produse lansate incepand din 1999, SPOR, SPOR email in 16 culori, Villa Prima si Villa Ultra, DECO email pentru lemn metal si zidarie, in zece culori, BADULAC colorat – lac satinat pentru protectia lemnului la interior in trei nuante, sistemul de nuantare a vopselelor lavabile si a emailurilor IRIS – disponibil in peste 700 de nuante, DECO adeziv pentru constructii, DECO – vopsea

structurata pentru decorarea suprafetelor la interior, DECO – tencuieli decorative, amorsa de perete, PLUS – mastic anticoroziv, PLAST – grund special si nuante noi pentru BADULAC, VILLA ULTRA si VILLA SUPRA largesc gama de produse destinate consumatorilor casnici si industriei constructiilor.

Compania Policolor a fost privatizata in 1997 si are un capital social de peste 71 de miliarde lei. In 2004, Policolor a inregistrat o crestere cu 65 la suta a profitului, in timp ce vanzarile s-au majorat cu 30 la suta. Compania a incheiat anul cu un profit net de 42,2 miliarde de lei (1,04 milioane de euro).

De asemenea Policolor controleaza pachetul majoritar al producatorului de rasini sintetice Orgachim din Bulgaria, rasinile sintetice fiind principala materie prima in productia de vopsele. Actiunile Policolor sunt listate la Bursa de Valori Bucuresti, iar capitalizarea bursiera a companiei se ridica la 19,5 milioane de euro.

In prezent, principalii actionari sunt: Romanian Investment Fund Cyprus LTD. 39,40 la suta, The Romanian American Enterprize Fund 33,33 la suta, Romanian Reconstruction (Cyprus Limited) 9,96 la suta, City Bank Romania S.A. 7,32 la suta, alti actionari 9,99 la suta.

SmartFinancial.ro, 08 iul 2006

- Advertisement -


- Advertisement -
Subscribe
Notify of
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -
Latest News

Ionuț Bindea, CEO ROCA Industry: ESG nu este o secțiune opțională, ci o componentă cheie a deciziilor noastre zilnice și a planificării pe termen...

Care sunt principalele provocări și oportunități pentru companii odată cu implementarea noilor standarde ESRS și cum influențează acestea raportarea...
- Advertisement -

More Articles Like This

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x