Acțiunile Volkswagen au scăzut marți la bursă, în urma publicării unui raport potrivit căruia cel mai mare producător auto european ar putea renunța la plata dividendelor pentru a economisi bani în vederea achitării costurilor legate de scandalul emisiilor, transmit Deutsche Welle, Reuters și DPA.
La Bursa de la Frankfurt, singurele acțiuni care înregistrau marți dimineață pierderi era cele ale VW. Inițial, titlurile au scăzut cu 1,2% apoi declinul s-a atenuat, titlurile înregistrând un recul de 0,48%, la 114,30 euro. Indicele principal DAX a urcat cu 0,8%, la 9.935 puncte.
Agenția germană de presă DPA a prezentat declarația unui membru al Consiliului de Supraveghere al Volkswagen care susține că “nu există indicații că s-ar plăti anul acesta măcar un singur cent dividende”. Știrea a provocat iritarea investitorilor, după ce titlurile VW au scăzut semnificativ la bursă după declanșarea scandalului emisiilor, în octombrie 2015. Până acum, Volkswagen nu a anunțat oficial dacă va acorda dividende anul acesta.
Oficialul VW care a făcut declarații pentru DPA a explicat că nivelul costurilor legale, încă necuantificate, și amenzile pe care ar urma să le primească compania germană, pentru că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, ar putea determina VW să nu plătească dividende acționarilor în 2016.
O astfel de decizie ar atrage simpatia reprezentanților angajaților Volkswagen, care ar aprecia că firma ar reveni astfel pe o fundație solidă și locurile de muncă ar fi asigurate.
Cei mai mari acționari ai Volkswagen sunt compania holding Porsche SE, landul german Saxonia Inferioară (unde se află și sediul central al companiei auto) și un fond de investiții din Qatar. Reprezentanții landului Saxonia Inferioară au declarat că neplata dividendelor nu va afecta proiectele publice în derulare.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.
AGERPRES/(AS — autor: Mihaela Dicu, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ada Vîlceanu)