Ziarul Financiar face primul clasament al companiilor miliardare în euro în 2015 pornind de la informaţiile disponibile privind afacerile. Topul poate suferi modificări pe măsură ce jucătorii îşi depun situaţiile la Finanţe.
Companiile din energie domină numeric acest top, tot din acest sector venind şi un nou-intrat, respectiv MOL România. Retailul alimentar are a doua cea mai puternică prezenţă, în timp ce sectorul auto îşi revendică un singur loc, dar cel mai important, Dacia fiind din nou cea mai mare companie din România.
Clasamentul celor mai mari zece companii miliardare în euro a fost realizat de ZF pornind de la datele anunţate de companii, de la ritmurile de creştere bifate în primele şase luni sau de la felul în care au evoluat pieţele pe care aceşti jucători sunt activi. Totodată, în cazul grupurilor formate din mai multe entităţi, a fost inclusă în clasament cea mai mare entitate din structura respectivă.
Din „careul de aşi“ al businessului din România fac parte o companie auto, Dacia, două din energie, OMV Petrom şi Rompetrol Rafinare, şi un retailer, Kaufland România.
Pornind de la ritmul de creştere înregistrat de producătorul auto Automobile Dacia în primele şase luni din 2015, compania ar putea termina 2015 cu un business de 19,2 mld. lei (4,3 mld. euro). Pe rivalii de la Petrom, barilul ieftin i-a adus la un nivel de 13,9 mld. lei (3,1 mld.euro), dar compania petrolieră rămâne deocamdată singura care le poate pune probleme celor de la Dacia în cursa pentru titlul de cea mai mare companie din România. Rompetrol Rafinare a ajuns la un business de 9,8 mld. lei (2,2 mld. euro) anul trecut, în scădere cu 27% faţă de 2014, dar pentru prima dată în ultimii 1 ani a intrat pe profit.
Kaufland România, liderul detaşat al comerţului local, cu o reţea de 108 hipermarketuri, completează careul de aşi al miliardarilor din businessul din România. Potrivit estimărilor ZF, anul trecut Kaufland a ajuns la un business de aproape 9 mld. lei (2 mld. euro), cu 10% mai mult faţă de 2014.