Producătorul de cămăşi Braiconf Brăila (simbol bursier BRCR) a propus distribuţia unor dividende de 2 milioane de lei din profitul înregistrat anul trecut, echivalent unei distribuţii de 0,045 lei/acţiune.
Raportat la cel mai recent preţ al acţiunii BRCR, randamentul adus de dividend se ridică la 8%. Dividendul propus de companie este mai mare cu 80% decât distribuţia de anul trecut, în principal graţie majorării ratei de distribuţiei din profitul net. Compania a raportat un profit net de 2,1 milioane de lei anul trecut, nivel similar anului 2014.
Cei mai mari acţionari ai Braiconf sunt fondul de investiţii Julius Baer, cu 25% din capital, Electroargeş cu 17,6% şi fondul Romanian Investment Fund, înregistrat în Insulele Cayman, cu o participaţie de 8,5%.
Compania ţinteşte pentru acest an încasări mai mari cu 5%, susţinute de creşterea vânzărilor şi de promovarea mărcilor proprii prin extinderea reţelei de magazine în două noi localităţi. Compania şi-a bugetat venituri totale de 37,7 milioane de lei, mai mari cu 5% faţă de cifra estimată pentru 2015. Profitul brut este estimat la circa 840.000 de lei.
Aproape un sfert din vânzările totale ale Braiconf sunt generate de segmentul de retail de lux al companiei, respectiv de magazinele premium pe care le deţine pe Calea Victoriei şi în galeria comercială a hotelului Marriott din Capitală.
În prezent, reţeaua Braiconf se compune din 15 magazine, dispersate în mai multe oraşe din ţară, punctele de vânzare ale producătorului fiind concentrate în zonele de sud-est şi vest. Pe segmentul de modă premium, Braiconf s-a axat până în prezent pe clienţii din Bucureşti, însă portofoliul de magazine cu servicii de lux are potenţial să se extindă odată cu dezvoltarea de noi centre comerciale în Cluj-Napoca sau Timişoara.