Tuesday, April 16, 2024

De unde scoate Ryanair bani incat poate sa poata oferi bilete de avion si la 20 euro?

Must Read

Acum nu foarte multi ani, pretul unui bilet de avion era o cheltuiala semnificativa, visurile de calatorie ale multora nematerializandu-se tocmai din cauza acestui obstacol de ordin pecuniar. Un bilet de avion din Europa pana in SUA ajungea la 1.500 dolari la inceputul anilor ’90, cat un salariu lunar in tarile dezvoltate. In interiorul Europei, de la Londra la Paris , un zbor costa si 500 dolari.

Aparitia companiilor low-cost a facut si ea lumea mai mica, oferind sansa a milioane de oameni sa calatoreasca in cateva ore dintr-un capat in altul al Europei la preturi si de 15 sau 20 de euro per zbor. Pentru a putea insa sa isi poate sustine modelul de business si incasarile, fiecare cost suplimentar este taxat puternic de catre operatorii low-cost.

De exemplu, preturile alimentelor pe care le poti procura in timpul zborului sunt si de pana la 26 de ori mai mari decat cele practicate intr-un supermarket obisnuit, conform unui studiu Kayak ( un site care compara preturile turistice), scrie publicatia franceza BFMTV.

Cea mai scumpa alegere este supa la plic. Un astfel de produs poate fi cumparat intr-un supermarket european cu 12 eurocenti, in timp ce in avionul companiei Thomas Cook Airlines este 3 euro, o diferenta de 2.500%.

- Advertisement -

O alta companie low-cost, Flybe, practica un pret de 3,10 euro pentru o supa, ceea ce inseamna ca de aceeasi bani ti-ai putea cumpara 26 de supe dintr-un supermarket, in timp ce pentru un baton de ciocolata cere 1,5 euro, de 5 ori mai mult decat intr-un magazin.

Sucul de portocale costa 3,34 euro, fata de 81 eurocenti la supermarket, o diferenta de 4.123%.

Apa minerala este vanduta de Flybe cu 1,73 euro, cu 2.292 % mai mult fata de pretul obisnuit de la sol, iar o sticla de Coca Cola este 2,43 euro la Ryanair, fata de 31 eurocenti in supermarket, conform acelorasi date ale companiei Kayak.

O cana de ceai este 2,90 euro la Ryanair, iar o sticla de Pepsi (250ml) este 2,50 euro. Practic, 10 eurocenti per 10 ml, fata de 0,8 eurocenti per 10 ml la un supermakert, de 11,5 ori mai mult.

Si cartofii prajiti la o inaltime de 10.000 metri sunt mai scumpi, 40 de grame costa 2,50 euro la Ryanair, ceea ce inseamna 62,50 euro per kilogram, astfel incat chipsurile sunt aproape la fel de scumpe ca icrele rosii.

Avand in vedere ca este greu de crezut ca marii operatori low-cost se aprovizioneaza de la supermarket, probabil pretul de achizitie al acelor alimente este mai mic, ceea ce conduce la marje de profit si mai mari.

Conform datelor financiare facute publice de catre Ryanair, incasarile auxiliare, cele generate de activitati si servicii care nu revin din simplul proces de transportare al pasagerului dintr-un loc intr-altul, reprezinta 25% din cifra de afaceri a companiei, insemnand 1,4 miliarde dolari.

Potrivit unui studiu IdeaWorks, comertul cu sucuri, supe, batoane de ciocolata si alte asemenea alimente la board-ul avionului reprezinta 15% din incasarile auxiliare, in timp ce incasarile din taxarea bagajelor suplimentare inseamna 30%, iar anularile si schimbarile de zbor pe care le opereaza clientii aduc 25% din incasarile auxiliare..

Europa este continentul cu cele mai multe calatorii low-cost, respectiv 250 milioane anual, urmata de America de Nord cu 170 milioane si de Asia cu 117 milioane, conform datelor de cercetare ale Parlamentului European.

Potrivit Eurocontrol, 26% din piata transportului aerian din Europa este detinuta de companiilor low-cost, in timp ce 55% revin companiilor traditionale, restul fiind completat de zboruri private sau cargo.

Michael O’Leary, seful Ryanair, care a venit la Bucuresti în luna februarie pentru a vorbi despre planurile pe care compania aeriană le are pentru piaţa românească, spune ca:„În 3-4 ani aeroporturile din Romania ar putea ajunge la 40-50 milioane de pasageri”.

Concurenţa este acerbă pe piaţă transportatorilor aviatici, fiind cunoscut faptul că este una dintre industriile cu cea mai mică marjă de profit, mai puţin de 3%. Costul carburanţilor, condiţiile meteo şi grevele repetate fac din această industrie una dintre cele mai vulnerabile din lume.

Cu toate acestea, se aşteaptă o dublare a întregului sector în următorii 10 ani. Profitabilitatea industriei a înregistrat o creşte de peste 100% din 2004 în 2014, ajungând la 746 de miliarde dolari, conform datelor Asociaţiei de Transport Aerian (IATA). Această creştere este susţinută puternic tocmai de nou-venitele companii low-cost, care au ajuns să reprezinte 25% din totalul companiilor transporatoare, pieţele emergente fiind principalul punct de sprijin al acestui avans.

- Advertisement -


- Advertisement -
Subscribe
Notify of
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -
Latest News

TOKERO a închis runda de finanțare Private Sale de 1.4 milioane dolari pentru tokenul utilitar LevelUP

TOKERO, un exchange de criptomonede, a anunțat închiderea cu succes a primei runde de finanțare în regim privat, în...
- Advertisement -

More Articles Like This

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x