Tesla Motors şi-a exprimat şi în trecut dorinţa de a pătrunde pe piaţa din Europa şi a încheia parteneriate locale solide. Am asistat şi la o vizită a lui Elon Musk în Germania fix în mijlocul scandalului Dieselgate.
Azi aflăm că după fabrica masivă din Reno, Nevada, Tesla ia în calcul încă o întreprindere de genul şi în Germania. Tesla-Gigafactory-Construction Gigafactory, fabrica producătorului auto Tesla, aflată în curs de construcție în deșertul Nevada, va fi clădirea cu cea mai mare amprentă la sol din lume.
Elon Musk, fondatorul Tesla, a anunțat la lansarea Model 3 că fabrica, a cărei investiție se ridică la 5 miliarde de dolari, va produce 500.000 de baterii litiu-ion în fiecare an, pentru a satisface cererea. Peste 190.000 de persoane au făcut, în primele 24 de ore de la lansare, o precomandă pentru Model 3 de la Tesla.
Elon Musk, CEO-ul Tesla, a anunțat la începutul lunii aprilie că, la un preț mediu de 42.000 de dolari, cu extraopțiuni, valoarea precomenzilor a ajuns la 7,5 miliarde de dolari. Gigafactory 2 s-ar afla în plan, iar Tesla e în discuţii cu autorităţile germane.
Informaţia vine chiar de la ministrul economiei din Germania, Sigmar Gabriel, citat de Bloomberg. Deocamdată Volkswagen e cel mai mare producător auto din Europa şi nu credem că ar dori să aibă o mega fabrică a unui rival în ţara sa de baştină. A002_C001_0101EX Şi asta mai ales în condiţiile în care VW investeşte serios în dezvoltarea de motoare electrice. Nu e încă foarte clar unde va fi amplasată noua fabrică.
Există planuri şi pentru un Gigafactory în China, Elon Musk negociind cu oficiali chinezi luna trecută. Musk a fost clar cu privire la iniţiativă: nu va demară nici un proiect fără scutiri de taxe şi beneficii oferite de stat.