Albalact a fost preluat de catre francezii de la Lactalis: Consiliul Concurentei a aprobat tranzactia

Vezi cele mai mari reduceri ale magazinelor online:
eMag , Altex , Libris , Vegis , QuickMobile , FashionDays

Preluarea producatorului roman de lactate Albalact de catre firma franceza BSA International, partea a grupului Lactalis, a fost aprobata de catre Consiliul Concurentei.

Tranzactia dintre cele doua companii a fost anuntata la inceputul acestui an, dar intre Albalact si Lactalis au existat relatii de afaceri semnificative inca de acum doi ani, conform News.ro.

Consiliul Concurentei a constatat ca aceasta operatiune nu ridica obstacole semnificative in calea concurentei efective pe piata romaneasca sau pe o parte substantiala a acesteia, in special prin crearea sau consolidarea unei pozitii dominante, se arata in comunicatul autoritatii anti-monopol.

Francezii au incheiat in ianuarie un contract cu un grup de actionari care detin cumulat 70,3% din capitalul social al Albalact. Astfel, francezii au preluat actiunile detinute de Raul Ciurtin, Lorena Beatrice Ciurtin, Crisware Holdings Limited, Croniar Holdings Limited (44,85%) si firma cipriota RC2 Limited (25,45%).

Raul Ciurtin detine indirect actiuni Albalact prin Crisware Holdings Limited si Croniar Holdings Limited. Grupul Albalact detine brandurile Albalact, Raraul si Zuzu. Compania cu sediul in judetul Alba a avut in 2015 venituri totale de 449 milioane lei (99,4 milioane euro), un profit net de 13,3 milioane lei (3 milioane euro) si peste 600 de angajati, potrivit bilantului depus la Ministerul Finantelor.

Intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, CEO-ul Albalact declara ca aceasta tranzactie ar putea reprezenta biletul de iesire a brandurilor produse la Alba in afara granitelor. La o scara mai mica, miscarea a avut deja loc in urma cu circa un an, cand Zuzu a fost testat in zona balcanica.

“Fiind acum intr-o companie internationala, daca unul dintre brandurile noastre are potential de crestere in afara nu vad niciun motiv pentru a nu trece granita. Nimic nu este imposibil. Am testat Zuzu ca potential brand international, intr-o forma usoara in urma cu circa un an. E un brand care poate functiona in afara tarii. L-am testat in tari balcanice. Brandul este protejat in intreaga Europa, oamenii il pot pronunta usor”, a spus Stephane Batoux pentru wall-street.ro.



Deschide un cont tranzacționare la bursă:

80.6% din conturile CFD de retail pierd bani

Magazine recomandate pentru shopping online:


emag.ro FashionDays PC Garage CEL.ro altex Aoro Carturesti logo QuickMobile

Articole asemănătoare recomandate pentru tine:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.