Titlurile casei de modă britanice Burberry (LSE: BRBY) au crescut cu 17,24% în 2016, compania ajungând la o capitalizare bursieră de 6,21 miliarde lire sterline.
Cifra de afaceri a Burberry în 2015 a fost de 2,52 miliarde lire sterline, în creştere cu 8,15% faţă de 2014, în timp ce profitul obţinut a fost de 336 milioane lire sterline, în creştere cu 4,34% faţă de anul precedent, ajungând la o marjă netă de 12,51%. În ultimul an, creşterea valorii de piaţă a companiei britanice este de 1,89%, după ce indicele FTSE100 s-a preciat cu 13,1%.
Cea mai mare parte din încasări provin din zona Asia -Pacific, cu o pondere de 38%, în timp ce Europa, Orientul Mijlociu, India şi Africa reprezintă 35%, iar continentele americane contribuie cu 27%. Accesoriile aduc 0,902 miliarde lire sterline, reprezentând sectorul cu cea mai mare pondere în cifra de afaceri, în timp ce produsele destinate femeilor aduc 0,729 miliarde lire sterline, iar produsele bărbăteşti contribuie cu 0,548 miliarde lire sterline la încasările casei de modă britanice.
Compania, ce oferă 10.180 de locuri de muncă, este deţinută printre alţi acţionari de fonduri de investiţii precum Baillie Gifford, cu 5,01%, Thornburg Investment Management, cu 4,94%, sau Lindsell Train, cu 3,84%.
Compania britanică, la vărful căreia a fost numit drept CEO Marco Gobbeti în luna iulie în locul designerului Christopher Bailey, şi-a propus ca până în 2019 să ajungă la reduceri de cheltuieli în valoare de 100 milioane lire sterline. Gobbeti a fost în trecut CEO-ul Celine, companie aflată în portofoliul holdingului LVMH, controlat de Bernard Arnault, al doilea cel mai bogat om al Franţei, şi a mai ocupat funcţii importante în cadrul Givenchy sau Moschino.
Piaţa bunurilor de lux, pe care activează casa de modă britanică fondată de către tânărul de 21 de ani Thomas Burberry în 1856, este estimată la aproximativ 200 miliarde lire sterline în întreaga lume. Dan Grigore Ivan
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 26.09.2016