„Ne pregătim pentru revoluţia industrială şi energetică. Nu va fi o transformare la fel de strălucitoare precum în telecom, dar nu rămânem nici petrolistul din Dallas.“
OMV Petrom (SNP), cea mai mare companie petrolieră locală, scrutează regiunea în căutare de noi perimetre pentru explorarea şi producţia de hidrocarburi, analizează proiecte care ar putea duce la stimularea cererii interne de gaze şi este gata să semneze parteneriate pentru dezvoltarea benzinăriilor într-un efort de a se adapta schimbărilor prin care trece sectorul energetic în general.
„Ne pregătim de revoluţia industrială şi energetică“, spune Mariana Gheorghe, CEO-ul OMV Petrom, unul dintre cei mai puternici executivi din economie. Pentru a-şi îndeplini aceste ambiţii, OMV Petrom anunţă că revine la un buget de investiţii de un miliard de euro, după economii masive dictate de prăbuşirea barilului de petrol.
OMV Petrom şi-a publicat ieri rezultatele consolidate preliminare pentru 2016, dar şi noua viziune strategică pe următorii cinci ani, compania reuşind să revină pe profit şi să pună pe masă un set de măsuri prin care-şi va creşte impactul regional, fără a fi afectat modelul de business integrat.
OMV Petrom a terminat anul trecut cu un business de 16,2 mld. lei (3,6 mld. euro), cu 10% mai mic faţă de 2015, şi un profit net de circa un miliard de lei (231 mil. euro), faţă de pierderile de 690 mil. lei. Compania anunţă pentru anul acesta un buget de 800 mil. euro, cu 40% mai mare decât cel de anul trecut. Odată cu revenirea apetitului pentru investiţii, OMV Petrom a dezvoltat şi o „poftă“ de creştere regională.
„Vedem în continuare un potenţial în România şi ne dorim o creştere pe plan local, dar şi în regiune“, a spus Mariana Gheorghe.
Astfel, pentru următorii cinci ani şi mai departe, conducerea companiei ia în calcul achiziţii care să ajute menţinerea producţiei de hidrocarburi, dar şi parteneriate care să transforme firma şi s-o înscrie în tendinţele care modelează azi sectorul energetic. Un proiect pilot anunţat se derulează alături de Auchan în vederea deschiderii unor hipermarketuri, în miniatureă, în benzinării. Totodată, OMV Petrom anunţă investiţii anuale de circa un miliard de euro până în 2021.
„Vom avea un viitor pe termen lung, nu ne gândim la un termen limitat. Încercăm să cereştem pe alte pieţe pentru că avem nevoie de o continuitate în zona de producţie“, a spus Mariana Gheorghe.
Concret, compania încearcă să neutralizeze scăderea producţiei locale prin achiziţii pe plan extern, zona Caspică şi cea a Mării Negre fiind analizate, fără a exista în acest moment o listă scurtă de posibile investiţii.