Afacerea se desfășoară cu respectarea unui set bine stabilit de reguli. Cu toate acestea, există unele categorii de persoane care se abat de la ele și, astfel, ajung să piardă bani pe Amazon.

Iată care sunt principalele elemente care nu sunt respectate de către unii vânzători care încep acest business online:

  • Buget: nu se asigură că vor avea 5.000 de dolari în primele 3-4 luni.
  • Produs: vând exact aceleași produse ca ale concurenților, fără să le îmbunătățească.
  • Cerere: nu verifică (înainte de a comanda producția) dacă acel produs este vandabil, care este cantitatea lunară cumpărată de clienți etc.
  • Profit: deși există instrumente care îți estimează, încă dinainte de a investi măcar 1 dolar, dacă ai profit și cât de mare este acesta, ei trec cu ușurință peste acest pas sau fac o estimare greșită, foarte optimistă.
  • Negociere: ei solicită discount foarte mare de la producător, dar în defavoarea calității produsului.
  • Promovare: nu fac reclamă produsuluipe Amazon așa cum trebuie, pentru că vor să încaseze profit mare încă din prima lună, fără să țină cont mai întâi de dezvoltarea vânzărilor.
  • Economii: în unele cazuri, economiile mai rău strică afacerea. De exemplu pozele de produs trebuie să fie profesionale, pentru că în mediul online poza este cea care vinde (mult mai mult ca textul prin care explici beneficiile produsului).
  • Stoc: dacă ei rămân deseori fără stoc, pentru perioade mari de timp, algoritmii Amazon retrogradează produsul de pe prima pagină, către paginile următoare, iar asta înseamnă costuri suplimentare.

Se poate constata cu ușurință că aceste reguli nu sunt de neînțeles și nici greu de respectat. Cu toate acestea, de unde provin greșelile?

- Advertisement -

Există o singură mare cauză: unii cred că informațiile disponibile pe internet sunt suficiente, sigure, adevărate în totalitate.

Realitatea este tocmai contrară: nu găsești pe internet toate informațiile despre cum se construiește o afacere sigură și profitabilă pe Amazon, ori cele existente sunt parțial adevărate ori vechi (neaplicabile în prezent). Tocmai de aceea, singura șansă de a avea profit din vânzarea online de produse pe Amazon este să te înscrii la un curs Amazon, construit de către specialiștii care au experiență în vânzări folosind această platformă online.

Există cursuri Amazon în SUA sau alte țări, care costă peste 5000 de dolari și care sunt valabile pentru cei care au un buget de investit de 25.000-40.000 de dolari, ceea ce nu prea este cazul românilor. În România, cursul organizat de Amz Academy, ajuns deja la a 14-a serie, are numeroase avantaje pentru cursanți, printre care se numără următoarele:

– acordă sprijin practic nu doar în cele 12 săptămâni de predare, ci și ulterior, în perioada vânzărilor;
– validează produsele din punct de vedere al respectării criteriilor de căutare, predate la curs;
– permite retragerea de la curs și rambursarea contravalorii acestuia în primele 30 de zile (deși legal poți beneficia de acest avantaj doar în primele 14 zile);
– este realizat chiar de către traineri (și nu de către mentori – persoane angajate);
– are serii de curs limitate dpdv al numărului de persoane acceptate.

Comunitatea Amz Academy cuprinde în acest moment peste 800 de cursanți – persoane care au înțeles că ajutorul primit de la specialiști este definitoriu într-o astfel de afacere online.