Google a anunțat că problemele au fost rezolvate în cea mai mare parte și serviciile sale sunt acum active pentru majoritatea utilizatorilor.
„Problemele ar trebui rezolvate pentru marea majoritate a utilizatorilor afectați. Vom continua să depunem eforturi pentru restabilirea serviciilor pentru ceilalți utilizatori afectați, dar nu vor fi furnizate actualizări suplimentare pe tabloul de bord Google Workspace Status. Vă rugăm să fiți siguri că fiabilitatea sistemului este o prioritate majoră la Google și că facem îmbunătățiri continue pentru a îmbunătăți sistemele noastre”, este mesajul care apare pe panoul de bord al Google, la toate serviciile gigantului american.
Acest update a fost postat la ora 14:52, la aproape o oră de când Google a anunțat că întâmpină probleme de ordin tehnic.
Deocamdată nu se știe exact ce a provocat această cădere masivă a serverelor Google.
Principalele servicii ale Google dedicate muncii de la distanţă – Gmail, Google Meet, Google Docs, YouTube sau Google Play – au ieşit din serviciu timp de aproape patru ore în întreaga lume – o pană de care toate lumea se temea, relatează News.ro, care citează AFP.
Mai precis, toate site-urile pe care logarea se face cu ajutorul unei parole au fost afectate.
Principalele probleme au fost semnalate mai întâi în Europa, dupăcare au afectat şi Statele Unite. Acest decalaj se explică prin decalajul orar.
Problemele au apărut în înainte de ore 14:00, când majoritatea serviciilor Google au devenit indisponibile pentru majoritatea utilizatorilor.
„Suntem conștienți de o problemă cu serviciile Google care afectează majoritatea utilizatorilor. Utilizatorii afectați nu pot accesa serviciile Google. Vom furniza o actualizare până la 14/12/2020 14:12 cu detalii despre momentul în care ne așteptăm să rezolvăm problema. Vă rugăm să rețineți că acest timp este estimativ și se poate modifica”, este mesajul care apare în dreptul tuturor serviciilor Google, pe pagina unde compania americană anunță eventuale defecțiuni.
Astfel, serviciile Google în ”cloud”, precum Drive sau Keep nu putea fi accesate, luni, în jurul orei 14.00, ora României.
Potrivit Reuters, problemele par să fie la nivel global.
Nu în ultimul rând, Google Classroom, serviciul dedicat elevilor și profesorilor pentru cursuri online, nu a mai putut fi accesat.
Downdetector.com, un site specializat în monitorizarea defecţiunilor apărute pe serviciile online, arată că peste 50.000 de incidente au fost semnalate de utilizatori care raportau probleme tehnice atunci când accesau serviciile Google.
Facebook a „picat” în urmă cu 4 zile
Aplicația Facebook Messenger a fost inutilizabilă în România, dar și în alte zone ale lumii, joi, după o întrerupere a serviciului cu care se confruntă gigantul rețelelor de socializare.
Problema a apărut în România în jurul prânzului. A fostafectată atât comunicarea pe messengerul Facebook, cât și pe cel Instagram, rețea de socializare deținută tot de Facebook.
Compania Facebook a anunţat că anumiţi utilizatori întâmpină probleme tehnice atunci când expediază mesaje pe serviciile sale Messenger şi Instagram şi pe platforma sa online dedicată companiilor, Workplace, informează Reuters și Agerpres.
„Lucrăm pentru ca lucrurile să revină la normal cât mai repede posibil”, a declarat atunci un purtător de cuvânt al reţelei de socializare.
Problemele au fost rezolvate după mai multe ore.
Sura: stirileprotv.ro