Friday, May 27, 2022

Atenție mare la această vitamină care influențează ADN-ul. Lipsa ei poate provoca probleme grave de sănătate!

Must Read

Vitamina B9 este una dintre componentele care are un rol extrem de important în organism. Cunoscut și sub numele de acid folic, acesta are proprietăți importante în multiplicarea celulară.

Atenție mare la această vitamină care influențează ADN-ul. Vitamina B9 este implicat în sinteza aminoacizilor, iar alături de B12 participă la structura proteica din hemoglobină care asigură transportul normal al oxigenului în organism;

Atenție mare la această vitamină care influențează ADN-ul. Lipsa ei poate provoca probleme grave de sănătate!

Are un rol important în prevenirea unor malformații congenitale neurologice și cardiace și contribuie la ameliorarea declinului memoriei la persoanele vârstnice. Are o posibilă contribuție la scăderea riscului de boli cardiovasculare.

- Advertisement -

Deficiența de acid folic apare cel mai frecvent în urma unei carențe în alimentația zilnică. Alte situații în care se poate instala o deficiență a acestei vitamine sunt: administrarea unor medicamente (de la cele pentru dureri obișnuite la diuretice și cele pentru boli autoimune), în alcoolism sau în situațiile care presupun o sinteză celulară accelerată (sarcină, lactație, creștere rapidă, traumatisme, arsuri și infecții), precum și în anumite stări patologice cronice (boală celiaca și sindromul de instestin iritabil, sindrom de malabsorbție). Deficiența de vitamina B12 poate sugera și o deficiență asociată de acid folic.

Necesarul zilnic de acid folic – pentru adulți și copiii peste 11 ani: 400 ɥg;

-femeile care se pregătesc să rămână însărcinate trebuie să crească aportul de acid folic cu cel puțin o lună înainte de sarcină: 600 ɥg (200 ɥg pot fi furnizate prin alimentație care trebuie completată cu un supliment de 400 ɥg de acid folic);
-în perioada sarcinii: 700 ɥg (300 ɥg pot fi asigurate din aport alimentar și restul printr-un supliment de 400 ɥg);
-în perioada alăptării: 500 ɥg (asigurate atât printr-un supliment e 200 ɥg, cât și printr-o alimentație bogată în acid folic).

De unde să iei vitamina B9: majoritatea legumelor de culoare verde: spanac, salata verde, broccoli, sparanghel, andive, varza, avocado;
-cereale integrale și derivate: cereale de mic dejun, pâine integrală, paste din făină integrală;
-fructe: portocale și suc de portocale;
-leguminoase: fasole, linte, năut, soia;

Sursa: romaniatv.net

- Advertisement -


- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- Advertisement -
0 commission RO V2
Latest News

De ce nu mai vor angajații să se întoarcă la birou. “Vor să meargă la muncă doar pentru conectare și socializare”

Sunt tot mai mulți români care vor să lucreze de acasă. 40% dintre ei spun că nu vor să...
- Advertisement -

More Articles Like This