Thursday, April 25, 2024

Soluțiile rapide pentru cei care nu pot plăti ratele la credit. Când sunt raportați negativ la biroul de credit

Must Read

Pandemia de coronavirus a provocat, pentru o parte dintre români, probleme majore în bugetul familiei și în cel personal.

Veniturile s-au diminuat considerabil din cauza faptului că fie și-au pierdut locul de muncă, fie au acceptat o micșorare de salariu, doar că să nu rămână fără slujba, iar cheltuielile au rămas neclintite. Unele s-au majorat considerabil, mulți oameni găsindu-se în pragul disperării și al neputinței.

Creditul la banca este una dintre acele griji. Daca te găsești într-o astfel de situație, trebuie să știi că ai la dispoziție variante de abordare care te pot scoate din acest impas pe care îl considerai de netrecut.

Potrivit specialiștilor financiari de la finzoom.ro, există doi pași majori în cazul în care te confrunți cu aceasta problemă stringentă.

- Advertisement -

În primul rând, trebuie să contactezi banca

Imediat ce apare o problemă în plata ratelor la timp, primul pas este să contactezi instituția financiară și să îi comunici că întâmpini aceasta situație. O poți face telefonic, ca prim anunț, apoi prin e-mail, prin poștă sau mergând fizic la sucursală.

De subliniat faptul că orice comunicare cu banca se face în scris, via e-mail sau direct la bancă, unde primești număr de înregistrare pe sesizarea formulată.

Oricum, trebuie să te asiguri că mesajul a ajuns la destinatar și nu ai depășit cele 30 de zile. În cazul unei întârzieri la plata ratelor cu 30 zile, ești raportat negativ la Biroul de Credit și scad șansele să mai beneficiezi de alte împrumuturi, iar dacă întârzierile ajung la 3 luni cu rata, banca te poate executa silit.

Cum te ajută banca când îi soliciți sprijinul

Banca vine cu o soluție care să te ajute să plătești în continuare datoria. “Poate să îți ofere o restructurare a creditului, o perioadă de grație, o refinanțare, un credit cu costuri mai mici, pe o perioada mai lungă poate, care mai include și o asigurare de șomaj.

Banca este obligată să vină cu o soluție, conform legilor de protecție a consumatorilor, și este dreptul consumatorului să ceară ajutor la bancă”.

Apoi, daca situația este mai complicate de atât, poți apela la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB)

În cazul în care nu ai primit o soluție care să te avantajeze sau poate banca nu a răspuns în cele 30 de zile în care trebuia să ne ofere un feedback solicitării, poți apela gratuit la CSALB, instituția care face pace între consumator și bancă.

“Consumatorii pot beneficia gratuit de serviciile acestei instituții, în baza unei cereri de intrare în negociere cu banca. Negocierea se face printr-un ”intermediar”, un conciliator profesionist și independent, din partea CSALB, care propune o soluție de rezolvare a problemei. Sau vine cu mai multe soluții, până când una va fi acceptată de ambele părți”.

Cum trimiţi o cerere de negociere cu banca prin intermediul CSALB

Cererea de intrare în negociere poate fi completată de consumator, direct pe site-ul instituției www.Csalb.ro. Cererea se poate completa și direct la sediul CSALB

1. aplicație online direct pe site-ul instituției;

2. e-mail office@csalb.ro;

3. prin poștă: trimiteți plicul pe adresa: București, sector 1, strada Sevastopol nr 24, etaj 2, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB);

4. sediul CSALB: Str. Sevastopol 24, et 2, sector 1, București, România

Pentru informații se poate contacta CSALB telefonic, la numărul scurt: 021/9414.

Sursa: ziare.com

- Advertisement -


- Advertisement -
Subscribe
Notify of
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -
Latest News

Alegeri SUA: Actorul Dwayne „The Rock” Johnson îşi retrage sprijinul pentru Biden

Actorul american Dwayne Johnson, cunoscut ca The Rock, a declarat vineri că, spre deosebire de alegerile prezidenţiale din 2020,...
- Advertisement -

More Articles Like This

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x