Friday, May 27, 2022

Reacția lui Virgil Popescu după ce a primit factura la energie fără compensare și plafonare: ”Cum să plătim la un hoţ?”

Must Read

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, i-a acuzat luni, 10 ianuarie, pe mai mulți furnizori de energie că au ignorat legea care stabileşte plafonarea de preţ şi compensări.

Popescu a declarat că inclusiv el a primit o factură cu tarif necompensat şi neplafonat. Ministrul le recomandă celor care constată că au astfel de facturi să nu le plătească şi să ceară furnizorului recalcularea, iar în caz contrar să se adreseze Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor.

”Da, furnizorii au greşit şi au greşit că au emis facturi către oameni, unii dintre ei, să zicem, fără compensare, fără plafonare. Un mare furnizor până astăzi a dat drumul la facturi fără să aplice legea. Abia astăzi şi probabil în urma controlului declanşat de către Autoritatea de Protecţia Consumatorului, solicitat de mine săptămâna trecută, pentru a verifica la absolut toţi furnizorii de energie electrică şi gaze naturale dacă aplică legea (…) – şi eu am primit factură de la acel furnizor necompensată şi neplafonată – abia în urma acestui control care a pornit şi avansează au început să emită facturi. Toţi au dat, să zicem aşa, în ghilimele, vina pe faptul că a trebuit să-şi adapteze programele informatice. Atât de greu să fie să-ţi adaptezi un program informatic pentru a face nişte scăderi, înmulţiri, împărţiri? Până la urmă, lucrurile sunt simple”, a spus Virgil Popescu luni seară, la Realitatea Plus.

- Advertisement -

Ministrul a făcut un apel către furnizori ”să-şi revină şi să dea drumul la facturile recorectate”, susţinând că există încă furnizori mici, care lucrează mai ales în mediul rural, care nu aplică plafonul şi compensarea.

Popescu a adăugat că, din informaţiile pe care le are, de luni, şi ultimul furnizor şi-a adaptat sistemul informatic pentru emiterea facturilor conform legislaţiei care prevede plafonare şi compensare.

El a spus că ”un furnizor care nu are foarte mulţi clienţi, dar un furnizor cu foarte mare potenţial” a respectat legea, fiind vorba despre Hidroelectrica.

Ministrul le-a recomandat consumatorilor care constată că furnizorii nu au respectat legea atunci când au emis facturile să nu le plătească înainte de a regla situaţia.

”Cum să plătim o factură la un hoţ? Încercăm întâi de bunăvoie cu hoţul, între ghilimele, să spunem aşa. Dacă nu aplică legea, e clar că face o infracţiune, nepunerea în practică a unei legi este o infracţiune, chiar dacă legea nu are o sancţiune, există corecţii prin celelalte legi. Nu plătim, încercăm să vorbim, dacă nu, reclamaţie directă către Protecţia Consumatorului”, a explicat ministrul.

Sursa: ziare.com

- Advertisement -


- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- Advertisement -
0 commission RO V2
Latest News

De ce nu mai vor angajații să se întoarcă la birou. “Vor să meargă la muncă doar pentru conectare și socializare”

Sunt tot mai mulți români care vor să lucreze de acasă. 40% dintre ei spun că nu vor să...
- Advertisement -

More Articles Like This