Tuesday, March 5, 2024

Google a încasat într-un singur an 147 de miliarde de dolari din reclame online. Ancheta Comisiei Europene care vizează gigantul tech

Must Read

Google a fost vineri, 11 februarie, ţinta unei plângeri antitrust din partea Consiliului European al Editorilor (EPC), cu privire la afacerile sale cu publicitate digitală, ceea ce ar putea întări investigaţia comisarului pentru concurenţă al UE, Margrethe Vestager, în această problemă, transmite Reuters.

Google, divizie a grupului Alphabet, a realizat în 2020 venituri de 147 de miliarde de dolari din reclame online, mai mult decât orice altă companie din lume, reclamele afişate în servicul de căutare, YouTube şi Gmail reprezentând cea mai mare parte a vânzărilor şi profiturilor sale totale.

Aproximativ 16% din veniturile sale au provenit din activitatea de display sau de reţea a companiei, în care alte companii media folosesc tehnologia Google pentru a vinde reclame pe site-ul şi aplicaţiile lor.

Comisia Europeană a deschis o investigaţie în iunie, pentru a stabili dacă Google favorizează propriile servicii de tehnologie de publicitate online în detrimentul rivalilor, agenţilor de publicitate şi editorilor online.

- Advertisement -

Asociaţia comercială a publisherilor, ai căror membri includ Axel Springer, News UK, Conde Nast, Bonnier News şi Editorial Prensa Iberica, şi-a prezentat nemulţumirea Comisiei Europene, susţinând că Google deţine un control adtech asupra publisherilor de presă.

”Este timpul ca Executivul UE să impună Google măsuri care să-i schimbe de fapt, nu doar să-i conteste comportamentul”, a declarat Christian Van Thillo, preşedintele EPC, într-un comunicat.

”Google a obţinut controlul de la un capăt la altul al lanţului valoric al tehnologiei publicitare, lăudându-se cu cote de piaţă de până la 90-100% în segmente ale lanţului tehnologic publicitar”, a spus el.

Vestager, care a amendat Google cu peste 8 miliarde de euro (9,2 miliarde de dolari) în ultimii ani pentru practici anticoncurenţiale în trei cazuri, a lansat anul trecut ancheta asupra afacerii cu publicitate digitală a Google.

Google a spus că publisherii beneficiază de serviciile sale adtech.

”Când publisherii aleg să folosească serviciile noastre de publicitate, ei păstrează majoritatea veniturilor şi în fiecare an plătim miliarde de dolari direct partenerilor de publicare din reţeaua noastră publicitară”, a spus un purtător de cuvânt al Google.

Sursa: ziare.com

- Advertisement -


- Advertisement -
Subscribe
Notify of
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -
Latest News

Glovo lansează un parteneriat cu Edenred. Comenzile la restaurante vor putea fi plătite cu cardul de masă

Glovo lansează un parteneriat cu Edenred România. Astfel, utilizatorii Cardului de Masă pot achita comenzile din restaurante. Glovo, platforma de...
- Advertisement -

More Articles Like This

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x