Thursday, April 18, 2024

Truc genial. De e bine să alimentezi maşina dimineaţa devreme sau seara târziu!

Must Read

Nu circula cu rezervorul gol şi umple rezervorul dimineaţa sau seara pentru a face economii, atât de importante în aceste vremuri.

De e bine să-ţi alimentezi maşina dimineaţa sau seara şi nu după ce apare o poză pe Tik Tok? Specialiştii au o explicaţie pertinentă pentru economiile tale.

Specialiștii recomandă ca operațiunea de realimentare să fie efectuată fie dimineața devreme, fie seara târziu. Asta pentru că, în aceste momente ale zilei, vremea este mai răcoroasă. Este știut faptul că la temperaturi ridicate, rezervorul se încălzește, iar carburantul se dilată și își pierde din proprietăți, informează In Motion Auto Care. De aceea este indicat ca rezervorul să nu fie umplut în exces, tocmai pentru ca benzina/motorina să aibă loc atunci când se dilată. În caz contrar, combustibilul se va scurge pe lângă capacul rezervorului sau prin conducta de aerare, scrie promotor.ro.

De obicei, când mașina mai are puțin combustibil în rezervor (8-10 litri) se va aprinde martorul de bord  dedicat. Din acel moment este indicat să ajungi cât mai repede la cea mai apropiată stație pentru a realimenta. Experții recomandă să nu circuli mulți kilometri cu rezervorul aproape gol deoarece asta poate să avarieze pompa de carburant și să înfunde injectoarele. De aceea, este bine să realimentezi atunci când nivelul de benzină/motorină coboară sub un sfert.

- Advertisement -

Cum să economisiți combustibil în timp ce conduceți: 7 sfaturi utile
Pentru a funcționa cu eficiență maximă, motorul mașinii dumneavoastră trebuie să fie întotdeauna în cea mai bună stare. Este important să efectuați întreținerea pe an, sau la fiecare 15.000-20.000 km, și să alegeți uleiul în funcție de specificațiile cerute. Între o întreținere și următoarea, este posibilă reducerea consumului verificând la două săptămâni dacă anvelopele sunt umflate, scrie QM.

Să nu uităm de tipul de curățare care se poate face doar din interiorul motorului, la fel ca și aditivii pentru benzină, motorină și GPL pe care îi vedeți mai jos:

1. Evitați orele de vârf

Nimănui nu-i place să fie blocat în trafic. Pe lângă faptul că este frustrant, este cel mai bun mod de a consuma combustibil inutil: motorul merge dar nu duce nicăieri . Este esențial sa iți planifici traseul găsind o alternativa la cele mai aglomerate drumuri poate datorita Waze sau, dacă ai posibilitatea, sa eviți cele mai haotice momente anticipând sau amânând plecarea.

2. Planificați traseul

A te pierde în mașină și a conduce fără țintă sunt cele mai puțin productive utilizări ale combustibilului imaginabile. Pe lângă utilizarea evidentă a unui navigator prin satelit bun, pentru a preveni acest lucru, este util să vă planificați traseul câteva minute. De asemenea, trebuie reținut că motorul mașinii tale consumă mai mult când este frig, așa că poate fi util să combinați mai multe comisioane la fiecare oprire: de exemplu, profitând de cumpărături când mergeți să vă luați copiii de la școală.

3. Echilibrează deschiderea ferestrelor și utilizarea aerului condiționat
De fiecare dată când porniți aerul condiționat al mașinii, motorul trebuie să lucreze mai mult, consumând mai mult combustibil. Pentru a economisi combustibil atunci când conduceți la viteze mici, este mai bine să deschideți puțin geamurile și să încercați să faceți fără aer condiționat. Când viteza depășește 40-50 km/h, se întâmplă însă invers: rezistența excesivă la vânt cauzată de geamul deschis poate crește consumul de combustibil mult mai mult decât aparatul de aer condiționat.

4. Evitați excesul de greutate
Cu cât mașina ta e mai ușoară, cu atât mai puțin combustibil va trebui să ardă. Decât sa te plimbi cu portbagajul încărcat, ar fi mai bine sa iți faci timp pentru a-l goli la sfârșitul fiecărei calatorii și a lăsa înăuntru doar cele esențiale. Este posibilă îndepărtarea barelor de plafon și a portbagajului superior atunci când nu sunt utilizate, deoarece acestea nu numai că adaugă greutate, dar creează o rezistență mai mare la vânt, ceea ce poate crește consumul cu până la 10%.

5. Conduceți într-un mod echilibrat
Pentru a economisi combustibil în timpul conducerii, ar trebui să conduceți cu o viteză constantă de 80 km/h. Deși acest lucru nu este posibil, puteți totuși să minimizați pierderile de energie care apar de fiecare dată când frânați sau accelerați, acordând atenție drumului și anticipând traficul.Viteza trebuie redusă treptat.

6. Folosiți angrenajul corect
Treapta corectă pentru optimizarea consumului de combustibil nu este neapărat cea mai înaltă treaptă, ci cea care necesită cea mai mică presiune pe accelerație pentru a menține trendul dorit. Nu există niciun motiv să treci în treapta a cincea dacă apoi trebuie să folosești accelerația pentru a menține viteza.

7. Încetinește
Una dintre cele mai simple moduri de a economisi combustibil în timpul conducerii este să urmezi o viteză mai moderată. De exemplu, AAA (American ACI) raportează că circulația pe autostradă cu 130 km/h în loc de 115 km/h poate crește consumul de combustibil cu 25%.

În trecut, se credea că punerea mașinii în poziție neutră și profitarea de inerția la vale pentru a conduce fără ajutorul motorului era o modalitate bună de a economisi combustibil. Cu toate acestea, pe lângă faptul că îngreunează controlul mașinii, la mașinile moderne acest comportament de condus poate duce chiar la un consum mai mare de combustibil. Când conduceți în punctul neutru, motorul merge la ralanti, ceea ce înseamnă că este alimentat. În schimb, când ești în treaptă și dai piciorul de pe accelerație, puterea este întreruptă complet.

Ce se întâmplă cu mașina când alimentezi maşina cu puțin carburant?

Potrivit specialiștilor în domeniu, motorul este afectat pe termen lung atunci când alimentezi maşina cu benzină sau motorină cu o sumă până într-o 100 de lei. Trebuie specificat că atunci când rezervorul mașinii este aproape gol, consumul de carburant este mai ridicat.

Mecanicii auto atrag atenția că atunci când mașina funcționează cu un rezervor mai gol pompa de combustibil poate începe să capteze aer, ceea ce înseamnă că motorul nu primește în mod constant benzina de care are nevoie. Acest lucru duce adesea la rateuri de aprindere a motorului. Șoferii vor simți acest lucru ca și cum motorul are o pierdere de putere, ezitare sau vibrații.

Sursa: romaniatv.net

- Advertisement -


- Advertisement -
Subscribe
Notify of
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -
Latest News

TOKERO a închis runda de finanțare Private Sale de 1.4 milioane dolari pentru tokenul utilitar LevelUP

TOKERO, un exchange de criptomonede, a anunțat închiderea cu succes a primei runde de finanțare în regim privat, în...
- Advertisement -

More Articles Like This

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x