Sunday, December 4, 2022

Se scumpesc rovinietele. Care sunt criteriile ce vor influența creșterea prețurilor

Must Read

Șoferii vor fi nevoiți să plătească mai mult pe roviniete, din cauza unui proiect PNRR prin care UE finanțează șantierele de autostradă din România. Sistemul de taxare unic la nivelul Uniunii trebuie introdus până la jumătatea anului viitor. Astfel, conducătorii auto vor plăti roviniete care includ taxe pentru poluare în funcție de vechimea mașinii.

De asemenea, transportatorii de mărfuri ori de persoane care conduc vehicule ce depășesc 3,5 tone vor plăti taxă pentru fiecare kilometru de șosea parcurs.

România are un parc auto îmbătrânit

România, cu peste patru milioane de mașini care au o vechime de peste 10 ani, ocupă locul doi în topul țărilor cu cele mai vechi mașini din Uniunea Europeană.

Serviciul de tarifare electronică ar trebui să pună la dispoziția acestora echipamente de bord personalizate și o asigurare a funcționalității acestuia, punerea la dispoziție a unor mijloace acceptate pentru efectuarea plății tarifului sau acceptarea unui alt mijloc de plată folosit de acesta, încasarea tarifului, virarea către entitatea care îl percepe, gestionarea relațiilor contractuale în ceea ce privește utilizatorul, securitatea și confidențialitatea în ceea ce privește funcționarea sistemului de tarifare rutieră și, nu în ultimul rând, protecția datelor cu caracter personal”, explică Lucian Calmuș, reprezentantul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

- Advertisement -

România are 16.000 de kilometri de drumuri naționale și autostrăzi, administrate de CNAIR. Directiva europeană propune ca șoferii să plătească taxe de poluare în funcție de noxele emanate, iar camioanele și autocarele care depășesc 3,5 tone să achite o taxă pe kilometru de șosea parcurs. Banii ar urma să fie folosiți pentru reabilitarea drumurilor.

Ce amenzi riști dacă circuli fără rovinietă

Conform sancțiunilor modificate de Guvern în martie 2022, amenzile pentru rovinietă, în funcţie de maşină, sunt:

  • A: Autoturisme – de la 275 de lei la 550 de lei;
  • B: Vehicule de transport marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) mai mică sau egală cu 3,5 tone – de la 950 de lei la 1.900 de lei;
  • C: Vehicule de transport marfă cu MTMA peste 3,5 tone și mai mică sau egală cu 7,5 tone – de la 3.100 de lei la 6.200 de lei;
  • D: Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone și mai mică decât 12 tone – de la 5.500 de lei la 11.000 de lei;
  • E: Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12 tone, cu maximum 3 axe (inclusiv) – de la 7.100 de lei la 14.200 de lei;
  • F: Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv): de la 11.900 de lei la 23.800 de lei;
  • G: Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) și maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) – de la 3.100 de lei la 6.200 de lei;
  • H: Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) – de la 5.500 de lei la 11.000 de lei

Sursa: gandul.ro

- Advertisement -


- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- Advertisement -
0 commission RO V2
Latest News

Ce s-a descoperit în cel mai recent studiu despre vaccinul Pfizer

Eficiența vaccinului anti-COVID-19 de la Pfizer scade pe măsură ce pacienții îmbătrânesc, potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorii...
- Advertisement -

More Articles Like This