Numărul proprietarilor de mașini electrice a crescut în România. Mulți le-au achiziționat în urma scumpirilor la benzină și motorină. Entuziasmul a scăzut ușor când și prețurile la energia electrică au început să crească, iar multe stații la care șoferii puteau încărca gratuit mașinile au dispărut.
Venirea sezonului rece crește consumul mașinilor electrice, iar iarna abia începe. Este constatarea unui român care are Dacia Spring. Acesta a relatat că mașina sa consumă aproape dublu de când temperaturile au scăzut, într-o postare pe Facebook.
“Duamneferi să-ntârzii la gară cand vine soacra.
Azi dimineață nu mi-a sunat alarma la 5:30, noroc că mi-a dat soția cu telefonu’-n cap pe la 6 și-n 2 minute eram la mașină.
Cand, ce să vezi? Gheață pe geamuri!
Pornesc motorul, pun AC-ul la max pe dezaburire și-ncep să dau sârguincios cu racleta la geamuri.
Computerul de bord zice că-s -3°C.
Până termin cu geamurile și oglinzile, gheața de pe parbriz e deja topită datorită AC-ului. Iar bateria a pierdut 2 procente din cauza căldurii date la maximum.
Până la gară am vreo 20-21 km, bateria e la 80%, estimez că tre’ să merg puțin cam tare, fără ECO.
Am mers tare, dar oricum la ora aia traficul era aproape inexistent și n-au fost radare pe traseu.
Traseu jumate regim extraurban cu 90-100 kmh, vreo 2-3 km autostradă cu 110-120 kmh, restul prin oraș, demaraje tari de la semafor, încetiniri mai bruște la semafor.”
Ce indica computerul de bord
“Ajung la gară și mai am timp 5 secunde pentru computerul de bord:
- consum mediu: 21,7 kWh/100 km (adică aproape dublu față de consumul normal când nu e frig)
- viteză medie: 57,4 kmh (aveam urgență, clar?! )
- distanță parcursă: 21,1 km
- AC-ul pe temperatura maximă, la treaptă 4 în primii 2-3 km, apoi la treaptă 2
- de menționat că am pneuri all season Continental, vechime 1 an și rulate vreo 11k km, comportament exemplar în condițîi reci, pe drum uscat.
Am ajuns fix la tzanc să iau soacra, totul ok.”
“Ce ne facem, fraților???”
“Mă-nțelegi că a venit iarna, sezonul rece ăla nașpa pentru autonomia mașinilor electrice?
“Ce ne facem, fraților???”
Bun, să ne-nțelegem: se poate și consum mai mare, când e foarte frig (gen sub -10°C) și stai bară la bară în ambuteiajele din oraș.
Eu am văzut chiar și 25 kWh/ 100 km pe computerul de bord în sezonul rece trecut.
Ceea ce înseamnă că autonomia poate fi chiar mai mică de 100 km în condiții de astea extreme.
Și? E o problemă?
Pentru mine nu.
Deoarece folosesc mașină pe trasee scurte, de 40-50 km pe zi.
Rareori – poate o dată la 2 luni – fac mai mult de 100 km/zi. Iar atunci există suficiente stații de încărcare în oraș, dacă e neapărat nevoie.”
Concluziile șoferului
“După un an de folosire a mașinii, recomand cu căldură să IGNORAȚI valoarea autonomiei estimate de computerul de bord. (aia afișată permanent sub procentajul bateriei)
Eu fac altfel: corelez scăderea procentelor din baterie cu kilometrii pe care îi parcurg.
Adică resetez A-ul și văd câte procente din baterie scad la x km parcurși.
Dacă la cca 2 km parcurși bateria scade 1 procent, asta înseamnă o autonomie estimativă de vreo 200 km.
Dacă la cca 1 km parcurși bateria scade 1 procent, asta înseamnă o autonomie estimativă de vreo 100 km.”, a scris șoferul pe grupul Dacia Spring România.
Sursa: ziare.com