Sunday, October 13, 2024

Cum putem investi în inteligența artificială?

Must Read

Din când în când, în lume apare o invenție care schimbă un întreg sector, sau chiar întreaga lume, într-o perioadă scurtă. Prelucrarea metalelor, motorul cu abur, motorul cu ardere internă și internetul, de exemplu, ne-au schimbat modul de viață dincolo de recunoaștere de-a lungul anilor. În prezent, se vorbește despre alte segmente care ar putea avea un impact similar în următoarele decenii. Unul dintre aceste segmente este utilizarea inteligenței artificiale, cunoscută în primul rând sub abrevierea AI – din engleză Artificial Intelligence.

Despre utilizarea AI în viața de zi cu zi se vorbește de relativ mult timp, dar utilizarea practică a acestei tehnologii este, încă, foarte greu de imaginat pentru majoritatea dintre noi. Această tehnologie a devenit pentru prima dată cunoscută pe scară largă abia în 2022, când unele servicii bazate pe inteligență artificială au fost oferite publicului într-o formă care a fost interesantă și ușor de folosit pentru utilizatorul obișnuit. A început cu serviciile Stable Diffusion, DALL-E și Mid Journey. Acestea au fost, în primul rând, servicii de generare a imaginilor după ce utilizatorul oferea o descriere a ceea ce își dorește să fie transpus în imagine, iar AI-ul crea imagini în baza acestor detalii. În general, pentru AI, cu cât un serviciu are la dispoziție mai multe date, cu atât este mai bine „antrenat” și cu atât va oferi rezultate mai bune.

Acești generatori caută pur și simplu informații pe internet și le combină într-o imagine descrisă de cuvintele date – deci nu este inteligență în adevăratul sens al cuvântului, ci mai degrabă un model care prezice ceea ce vrem să vedem pe baza a ceea ce există deja. Imediat ce au apărut aceste servicii, s-a vorbit despre ce rol ar putea juca în lumea de azi. Au fost menționate mai ales în legătură cu mass-media, care le-ar putea folosi în locul bazelor de date cu imagini plătite. Dacă un jurnalist urmează să scrie, de exemplu, despre mașini în centrul orașului, va introduce aceste cuvinte în generator și va crea imagini ilustrative personalizate pentru subiectul dat. La fel, acești generatori pot crea și imagini pentru diverse campanii de marketing și altele asemănătoare.

Al doilea tip de utilizare a AI într-un context mai larg a apărut la sfârșitul anului trecut. ChatGPT de la organizația OpenAI este menționat cel mai des. Funcționează ca prin magie pentru mulți utilizatori. Este un chat în care pui întrebarea sau scrii ceea ce vrei să știi și AI-ul generează un răspuns text pe baza acestuia. Desigur, acest chat funcționează cel mai bine dacă îi „vorbești” în engleză. Dar îi poți adresa orice întrebare și chatul va răspunde cu o acuratețe relativ mare. Funcționează căutând informații pe internet și potrivește cele mai căutate rezultate. Folosind un eșantion larg de date, construiește o propoziție care să sune ca și cum ar fi fost scrisă de un om. Cu cât acest chat este folosit mai mult, cu atât ar trebui să funcționeze mai bine.

- Advertisement -

ChatGPT a devenit un fenomen uriaș în scurt timp. A durat doar 5 zile de la lansare pentru a ajunge la primul milion de utilizatori. În comparație, iPhone a avut nevoie de 74 de zile, Instagram 2,5 luni, Spotify 5 luni, Facebook 10 luni, Airbnb 2,5 ani iar Netflix 3,5 ani. Deci interesul oamenilor pentru acest serviciu a fost enorm.

Puteti investi la bursa prin platformele:

Durata până la 1 milion de utilizatori

Această creștere fulminantă a popularității în rândul investitorilor a ridicat imediat întrebarea despre cum se poate investi în boom-ul acestei tehnologii. Așadar, acesta este subiectul acestui e-book.
Companii private
Dezavantajul segmentului AI este că majoritatea inițiativelor și proiectelor din acest domeniu sunt private. Acestea sunt diverse companii mici sau startup-uri care au bani de la investitori privați, însă nu sunt tranzacționate pe bursă cum este cazul companiilor publice. Prin urmare, accesul la investiții în astfel de companii este practic imposibil pentru investitorii obișnuiți. Companiile aflate în stadiu incipient primesc adesea capital de risc de la investitori mai mari care primesc în schimb o participație în companie. Majoritatea dintre noi probabil nu ne încadrăm în această categorie, participarea în acest fel poate fi, prin urmare, problematică. De exemplu, traducătorul DeepLY, care datorită inteligenței artificiale și rețelelor neuronale poate traduce texte lungi mai bine și mai precis decât Google, plănuiește să strângă în acest fel aproximativ 100 de milioane de dolari de la investitori, ceea ce ar putea evalua compania la 1 miliard de dolari. Din păcate, probabil că niciunul dintre noi nu va fi printre investitori. Cu toate acestea, astfel de evenimente confirmă popularitatea ridicată a sectorului AI chiar și în rândul investitorilor mari.
Să revenim la ChatGPT. Creatorul acesteia, compania OpenAI, apare în prezent în discuții cu investitorii despre vânzarea unei părți din companie. Există rapoarte cum că unii investitori mari, cu apetit pentru risc, intenționează să investească în jur de 300 de milioane de dolari (estimările variază foarte mult), ceea ce ar duce la o evaluare a OpenAI de 29 de miliarde de dolari, aproximativ dublă față de 2021. Compania folosește acest boom pentru a obține o sumă mare de la investitori chiar și în situația actuală nefavorabilă a pieței. Dacă ar putea strânge în mod realist cât își dorește OpenAI, ar deveni unul dintre cele mai valoroase startup-uri din lume. Întrebarea este, desigur, legată de modelul de business al companiei și rentabilitatea sa viitoare. Totuși, vânzările sunt încă mici și investiția în acest startup este riscantă, deși conducerea anunță că în curând vor ajunge la un miliard de dolari în vânzări anuale. Cu ceva timp în urmă existau și informații că ChatGPT va avea o versiune plătită și va crește astfel veniturile în viitor. Pentru investitorii obișnuiți, probabil că această întrebare oricum nu va fi importantă, deoarece conducerea OpenAI anunță că nu intenționează să intre pe bursă în viitorul apropiat.

Companii tranzacționate public

A doua și cea mai accesibilă modalitate de a participa la boom-ul AI este cumpărarea de acțiuni ale companiilor cotate la bursă, deoarece unele dintre ele sunt implicate direct sau indirect în proiecte în acest domeniu. Utilizarea corectă a inteligenței artificiale poate scuti oamenii de anumite sarcini, crescând astfel productivitatea. Acest lucru oferă AI, teoretic, un potențial uriaș de a comercializa diverse servicii chiar și în rândul oamenilor și companiilor obișnuite. Să aruncăm, așadar, o privire asupra companiilor aflate la dispoziția investitorului obișnuit, prin intermediul bursei, care ar putea beneficia de acest trend. De asemenea, trebuie menționat că aceste companii au fost doar listate, deoarece sunt angajate în dezvoltarea AI și investiția în ele nu garantează profituri viitoare.

1. Microsoft

Vom începe cu Microsoft, care este unul dintre liderii în tehnologie de zeci de ani. Pe lângă serviciile obișnuite, compania investește și în multe proiecte riscante, inclusiv în cele din domeniul AI. Microsoft a fost, de asemenea, implicată în OpenAI, investind 1 miliard de dolari în startup în 2019 și este posibil ca OpenAI să apeleze din nou la ei dacă ar dori să strângă mai mulți bani. Asocierea lor mai strânsă ar avea, fără îndoială, sens în afaceri. Se zvonește deja că Microsoft va investi încă 10 miliarde de dolari în OpenAI. CEO-ul Satya Nadella este un mare susținător al achizițiilor, așa că este posibil ca Microsoft să fie interesată să cumpere toată compania OpenAI în viitor, dar acest lucru este deja la nivelul speculațiilor. Motivul principal al achiziției de către Microsoft a fost îmbunătățirea serviciilor cloud în acest domeniu. Gigantul tehnologic oferă deja aproximativ 26 de servicii bazate pe inteligență artificială clienților în cloud-ul său Azure. CEO-ul companiei a anunțat recent pe Twitter că ChatGPT va veni în curând direct la Azure pentru a ajuta clienții să folosească cele mai avansate modele AI din lume la cerințele lor. În ultimii ani, s-a vorbit despre utilizarea AI și în domeniul automatizării proceselor în munca de birou. Cu alte cuvinte, multă muncă de rutină efectuată de angajați, în special în companiile mari, poate fi automatizată datorită inteligenței artificiale, deoarece este relativ simplă. O mare parte din această muncă are loc și în cloud, de exemplu pe Azure Microsoft. În viitor, este foarte probabil ca, mulțumită AI, să fie posibilă automatizarea acestor procese datorită cantității uriașe de date care vor fi în cloud. Acest lucru oferă, desigur și un avantaj, în special celor trei mari jucători din domeniul cloud – Amazon, Microsoft și Alphabet.

Legătura dintre ChatGPT și Microsoft este confirmată și de informațiile de la începutul lunii ianuarie 2023, care spun că Microsoft intenționează să integreze funcții GPT în produsele sale, de exemplu, Word, Outlook, PowerPoint sau Bing. Dacă reușește, integrarea ar îmbunătăți funcționalitatea suitei Office și ar rafina rezultatele căutării. Acest lucru ar putea fi deosebit de problematic pentru Google, care în prezent deține o poziție dominantă pe piața de căutare și face totodată incursiuni în lumea serviciilor pentru birou. La rândul său, acest serviciu ar putea oferi utilizatorilor sugestii bazate pe contextul unui e-mail. De asemenea, AI ar putea teoretic să transcrie punctele principale dintr-o videoconferință prin Teams sau să sugereze imagini potrivite pentru prezentări, care la rândul lor vor fi create de generatoare de imagini precum DALL-E. În teorie, AI ar putea să ajute și oamenii din HR să caute candidații ideali prin LinkedIn.

Este o posibilă abordare pe termen lung, desigur. În cazul Microsoft, totuși, se fac deja eforturi evidente pentru a face AI utilizabil chiar și în munca obișnuită. Microsoft deține un număr enorm de produse care ar putea implementa tehnologia AI. Deci există multe inițiative Microsoft în acest domeniu și este probabil cea mai activă dintre toate marile companii. În plus, putem aminti și interacțiunea Microsoft cu AI în zona platformei Copilot, care se încadrează în GitHub, și care la rândul său este deținut de Microsoft. Această platformă ajută programatorii prin completarea automată a codului. Instrumentul Image Creator este deja integrat în motorul de căutare Bing în unele țări. Utilizează AI pentru a crea imagini în funcție de cerințele utilizatorului. Putem să avem în vedere și instrumentul VALL-E, care poate converti textul în vorbire. Acesta are nevoie doar de câteva secunde de înregistrare vocală pentru a o putea imita credibil. Așadar, Microsoft are probabil cel mai mare interes pentru inteligența artificială dintre marile companii de tehnologie.

Mai multe despre AI și Microsoft poți găsi aici: https://www.microsoft.com/en-us/ai

2. Alphabet

Când vorbim despre AI, cu siguranță nu putem omite compania Alphabet, care este compania-mamă a Google. Acesta din urmă este poate chiar mai cunoscută decât Microsoft pentru utilizarea acestei tehnologii. Astăzi, Google oferă deja utilizatorilor diverse oportunități comerciale pentru utilizarea AI, de la diverse ajustări sau îmbunătățirea calității imaginilor, și asistenți vocali prin instrumente cloud până la utilizarea AI în domeniul biotehnologiei și asistenței medicale, în care compania investește sume imense de bani. În 2014 Alphabet a cumpărat DeepMind, o companie axată pe utilizarea AI în rețelele neuronale și alte ramuri conexe. De exemplu, această companie a creat programul AlphaGo, care l-a învins pe campionul mondial de atunci în jocul Go. Compania este, de asemenea, angajată în cercetarea domeniului medicamentelor, unde AI este folosită pentru a prezice compoziția proteinelor. DeepMind a înregistrat un număr foarte mare de succese similare în multe domenii, dar utilizarea comercială a fost problematică până acum, iar inițiative similare au fost neprofitabile în majoritatea cazurilor. În cazul Alphabet, însă, trebuie subliniat că este și un jucător important în domeniul serviciilor cloud și office și poate găsi și aici utilizarea AI. În prezent, cloud-ul Google ar trebui să aibă aproximativ 12 servicii bazate pe inteligență artificială. Cu toate acestea, compania a anunțat în trecut că este precaută din motive etice atunci când folosește AI în domeniul comercial.

Totuși, situația de pe această piață este în continuă schimbare, iar ChatGPT probabil va accelera eforturile Google în acest domeniu. Potrivit rapoartelor The New York Times, lansarea ChatGPT a creat furori în cadrul companiei și au apărut temeri că această companie pierde o oportunitate. Conform informațiilor disponibile, Google dorește să introducă în acest an o versiune a motorului său de căutare care va integra și un chatbot cu inteligență artificială modelat după ChatGPT și alte aproximativ 20 de servicii similare. Google se află astfel într-o poziție complet diferită față de Microsoft, acesta fiind și motivul care stă la baza abordării diferite când vine vorba de aplicarea acestei tehnologii. Google are o cotă de piață dominantă în acest domeniu și instrumentele sale sunt probabil cele mai bune dintre toate. Pe de altă parte, există Microsoft, care are o pondere mică atât în browser, cât și în segmentul motoarelor de căutare. Dacă Microsoft integrează servicii similare în produsele sale, practic nu are nimic de pierdut, întrucât cota sa este în prezent nesemnificativă. Cu toate acestea, Google ar putea avea o problemă de reputație cu o astfel de integrare, dacă nu ar fi funcțională și de încredere, iar credibilitatea și fiabilitatea sa în ochii utilizatorilor ar putea fi reduse. Google însuși a comentat problema introducerii unui produs concurent în motorul său de căutare la mijlocul lunii decembrie, deși potrivit CEO-ului Sundar Pichai, modelele de limbă de la Google (de exemplu BERT, MUM, LaMDA) sunt la fel de capabile ca și cele de la OpenAI. Mai simplu spus, dacă ai o cotă mare de piață, riști mult mai mult introducând un produs imperfect decât un concurent cu o cotă mică. Faptul că Google ia în serios acest lucru este confirmat și de cele mai recente informații despre concedierea planificată a 12.000 de persoane și un accent mai mare pe AI. În acest moment, se pare că Google este forțat de situație să riște să lanseze un serviciu asemănător cu ceea ce plănuiește Microsoft cu motorul său de căutare.

Desigur, Google are și alte câteva servicii comerciale cu miliarde de utilizatori – Maps, Android, browserul Chrome, motorul de căutare, YouTube, Gmail și multe altele. Acest lucru îi oferă din nou avantajul unei cantități uriașe de date pe care să antreneze AI. Telefoanele Pixel sunt, de asemenea, binecunoscute și sunt întotdeauna în fruntea topurilor în ceea ce privește calitatea fotografiilor, în ciuda hardware-ului lor inferior. Ceea ce pierde Pixel în această zonă este compensat de AI și procesarea ulterioară a imaginilor. Similar cu Microsoft, Alphabet lucrează la utilizarea AI în multe alte domenii, iar exemplele de mai sus sunt doar o mică parte din ele.

Mai multe despre AI și Alphabet poți găsi aici: https://ai.google/

3. Amazon

A treia companie mare este Amazon. Cu serviciul său AWS, este numărul unu în domeniul cloud. La fel ca în cazul companiilor anterioare, ne putem imagina, de exemplu, că Amazon va lăsa AI să-i scaneze serverele, iar AI va găsi oportunități de a automatiza procesele nu numai pentru propriile nevoi, ci și pentru nevoile altor companii care folosesc cloud-ul AWS. Acest cloud folosește în prezent 25 de instrumente AI. Amazon folosește deja inteligența artificială în magazinul său online, unde recomandă utilizatorilor produse de care este posibil să fie interesați. În acest context, se vorbește și despre cumpărarea iRobot. Aspiratoarele robotizate ne pot mapa teoretic gospodăria și, datorită inteligenței artificiale, pot evalua cât de bogați suntem și ce potențial ca și client. Amazon folosește inteligența artificială și în depozitele sale logistice, care sunt în mare parte automatizate. Chiar și în acest caz, utilizarea AI în cadrul companiei este larg răspândită și, cel mai important, datorită dimensiunii și complexității lor, aceste mari companii tehnologice vor avea multe segmente în viitor în care vor putea utiliza AI la nivel comercial.

Mai multe despre AI și Amazon poți găsi aici: https://aws.amazon.com/machine-learning/

4. Meta

Compania-mamă a Facebook este un alt mare investitor în acest domeniu. În ultimii ani, algoritmul chinezesc TikTok, care are succes în principal datorită utilizării AI, a fost dezbătut foarte des. Recent, Meta a investit sume uriașe de bani în AI în două domenii. Primul este legat de îmbunătățirea serverelor actuale ale companiei pe linia TikTok, ceea ce îi va permite să analizeze mai bine datele și să vizeze publicitatea către utilizatori. Al doilea domeniu îl reprezintă diverse proiecte riscante, de exemplu în zona activității neuronale sau Metaverse, în care Meta cumpără de mult un număr mare de startup-uri. În ultimii ani, aproximativ jumătate dintre ele au fost legate de AI. Ca parte a Meta, investițiile lor în AI se concentrează în principal pe o direcționare mai bună a reclamei și a Metaversului.

Mai multe despre AI și Meta poți găsi aici: https://ai.facebook.com/

5. IBM

IBM a fost un nume important în trecut. În unele zone, însă, compania a rămas latentă, ca să spunem așa, iar IBM a devenit un exemplu de companie în declin în lumea tehnologiei. În domeniul AI, însă, IBM este de multă vreme o companie care se situează pe primele locuri în ceea ce privește numărul de brevete în acest domeniu. IBM este prezentă, de asemenea, în domeniul cloud, deși are o cotă mică din această piață. În plus, IBM efectuează cercetări în domeniul utilizării AI în robotică sau mașini autonome. Probabil cel mai cunoscut este IBM Watson. Este un computer construit ca o platformă de conversație. Totuși, de-a lungul anilor a început să-și folosească capacitatea de calcul și AI și în alte scopuri. Putem aminti, de exemplu, analiza datelor meteorologice sau domeniul asistenței medicale. IBM încearcă, prin urmare, să pătrundă cu AI și în alte câteva domenii. Cu toate acestea, răspândirea companiilor menționate anterior le oferă un avantaj față de IBM.

Mai multe despre AI și IBM poți găsi aici: https://www.ibm.com/topics/artificial-intelligence

6. Palantir

Palantir a fost una dintre cele mai populare companii din ultimii ani. Pe scurt, este o companie care, grație software-ului său care folosește și AI, poate analiza date și identifica anumite modele. Acest software organizează datele într-o formă care este ușor de înțeles de creierul uman și apoi trimite aceste rezultate oamenilor pentru evaluare. Palantir a fost fondată ca o companie care își oferă serviciile prima oară agențiilor guvernamentale din SUA. Ulterior, compania a început să furnizeze software-ul altor guverne conexe și în ultimii ani a furnizat platforme și companiilor private. Îi ajută să evalueze volume mari de date, pe baza cărora companiile pot găsi locuri unde își pot salva sau își pot crește eficiența. Clienții privați ai Palantir includ, de exemplu, banca Morgan Stanley, United Airlines, Merck, Airbus și Ferrari. Mai putem aminti Amazon, care cooperează cu Palantir în domeniul cloud-ului în pregătirea datelor și crearea diferitelor mecanisme și funcții. Analiza cantităților mari de date este un domeniu în care AI (datorită capacității sale de a lucra rapid și precis și de a căuta modele) are un mare avantaj față de munca umană. Din acest motiv, un pariu pe Palantir este și un pariu pe AI.

Mai multe despre AI și Palantir poți găsi aici: https: https://www.palantir.com/offerings/ai-ml/

7. Tesla

Tesla este în prezent probabil cea mai controversată companie din lume. Indiferent dacă vă place sau nu de Elon Musk, compania merită respectul pentru ceea ce a realizat în domeniul AI și a modului în care intenționează să-l folosească în mașinile sale. Nu degeaba Tesla organizează o zi AI în fiecare an, iar Elon Musk a fost chiar unul dintre fondatorii OpenAI în 2015, deși a părăsit proiectul în 2018 din cauza unui conflict de interese. Tesla plănuiește să folosească AI, în special în domeniul conducerii autonome. Datorită inteligenței artificiale, acest sistem va evalua evenimentele din jurul său în timp real și va conduce mașina pe baza acestor date. Principala teză de investiție pentru această companie este că în domeniul mașinilor electrice concurența este în creștere, dar Tesla se va diferenția de celelalte în principal pentru că va putea oferi conducerea autonomă. Tesla vorbește și despre taxiurile robotizate care se vor conduce complet singure atunci când proprietarii lor nu au nevoie de ele și își vor putea folosi mașinile să producă bani în acest fel. În plus, Tesla vrea să folosească inteligența artificială în roboții săi. În cele din urmă ar trebui să înlocuiască unii muncitori cu sarcini mai solicitante. Nu degeaba sistemele autonome din mașini sunt un domeniu în care utilizarea AI este menționată foarte des.

Mai multe despre AI și Tesla poți găsi aici: https://www.tesla.com/AI

8. Nvidia

Cei mai mulți dintre noi cunosc această companie ca producător de plăci grafice. Cu toate acestea, compania are un domeniu larg de activitate și se concentrează inclusiv pe inteligența artificială. De exemplu, le oferă utilizatorilor posibilitatea de a folosi AI pentru a crea imagini. Totodată, compania poate genera diferite forme de artă folosind AI. Este interesantă și utilizarea AI în domeniul editării video. De exemplu, aici, poți vedea cum poate edita imaginea în așa fel încât să simți că o persoană face contact vizual cu tine, iar datorită AI, va fi posibil să editezi videoclipul pentru a-ți îndeplini mai bine scopurile. De asemenea, compania își folosește tehnologia pentru a adăuga emoții personajelor 3D sau pentru a crea versuri de cântece. Produsele companiei sunt folosite și în domeniul mașinilor care se conduc singure, al dronelor, al robotizării fabricilor și al prelucrării datelor.

Mai multe despre AI și Nvidia poți găsi aici:  https://www.nvidia.com/en-us/deep-learning-ai/products/solutions/ 

Unele produse pot fi testate aici: https://www.nvidia.com/en-us/deep-learning-ai/products/solutions/

9. Micron

Micron este unul dintre cei mai importanți producători de cipuri de memorie din lume, în special pentru computere, laptopuri, telefoane mobile și servere. În trecut, compania a fost destul de sensibilă la fazele ciclului economic. Dar AI pătrunde din ce în ce mai mult în zonele menționate mai sus, care (cel puțin inițial) nu vor fi atât de ciclice. Acestea sunt, de exemplu, servere avansate sau mașini autonome. Cu toate acestea, puterea de procesare mai mare înseamnă că dispozitivele vor avea nevoie de cipuri de memorie mai bune, cu o capacitate mai mare, pe lângă cipuri logice mai bune. Micron ar putea beneficia de pe urma acestei situații. Oferă deja stocare pe scară largă și cipuri de memorie de înaltă performanță altor companii. Deci, cipurile de memorie vor trebui să devină mai rapide, mai fiabile și mai mari, în timp, pentru a satisface nevoile AI. Desigur, compania în sine folosește și diverse forme de AI în cadrul proceselor sale. În cazul Micron, însă, teza investițională se bazează în principal pe faptul că sistemele mai complexe vor avea nevoie pur și simplu de produse de la această companie.

Mai multe despre AI și Micron poți găsi aici: https://www.micron.com/solutions/ai-and-analytics

10. Adobe

Adobe este cunoscut în principal persoanelor care lucrează în industria creativă – compania oferă multe instrumente pentru editarea imaginilor și videoclipurilor. În ultimii ani, însă, Adobe a transferat și o mare parte a operațiunilor sale în cloud și, astfel, își oferă serviciile clienților de la distanță. Acest lucru oferă companiei acces la o cantitate imensă de date, pe baza cărora învață să recunoască și să înțeleagă conținutul. Prin urmare, poate recomanda clienților instrumente specifice în funcție de context. În plus, compania oferă platforma Sensei folosind AI pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului, de exemplu. De asemenea, ajută departamentele de marketing să obțină rezultate mai bune prin predicția comportamentului clienților.

Mai multe despre AI și Adobe: https://research.adobe.com/research/artificial-intelligence-machine-learning/

Alte companii

Desigur, există un număr mare de companii care folosesc AI în operațiunile lor. Pe lângă cele menționate mai sus, ne putem uita la clasamentul companiilor care dețineau cele mai multe brevete în domeniul AI din ianuarie 2019. Din listă, ne-am uitat mai atent la Microsoft, IBM și Alphabet, dar pe lângă acestea, există și Samsung, Qualcomm, Philips, Siemens, Sony, Intel și Canon.

Companiile cu cele mai multe brevete AI

O altă companie interesantă ar putea fi CrodwStrike care se ocupă cu securitatea cibernetică.

Compania folosește cloud-ul pentru a-și furniza serviciile, în cadrul căruia folosește instrumente AI (https://www.crowdstrike.com/falcon-platform/artificial-intelligence-and-machine-learning/). De asemenea, merită menționată C3.AI, o companie care dezvoltă aplicații pentru întreprinderi folosind AI blocabil. Printre clienții săi se numără, de exemplu, Shell sau US Air Force (https://c3.ai/).

Există și o utilizare interesantă a AI la compania de asigurări Lemonade. Utilizează AI în zona evaluării cererilor de asigurare de la clienți (https://www.lemonade.com/fr/en).

Testează-ți cunoștințele fără riscuri!
Investește cu fonduri virtuale folosind contul DEMO

Concluzii

Există o mulțime de companii promițătoare în acest domeniu. Determinarea câștigătorului, cel care va capta și monetiza cel mai bine această tehnologie, este foarte dificilă. Cu toate acestea, această listă poate servi ca o prezentare generală de bază a companiilor care sunt cele mai active în acest domeniu la momentul actual. În prezent, se pare că giganții tehnologici au cea mai bună poziție în linia de start. Au experiență reală în utilizarea practică a AI, au echipe uriașe de dezvoltare și multe date din care să învețe. Dimensiunea lor și miliardele de dolari în numerar le oferă, de asemenea, posibilitatea de a licita pentru startup-uri sau companii interesante din industrie.

Puteti investi la bursa prin platformele:

Recomandare: Nu uitati sa aveti un portofoliu diversificat pentru a fi protejat in caz de situatii mai putin placute in cazul unora dintre investitiile din portofoliu!

binance-banner-1024x127.jpg


Disclaimer: Nu sunt un analist financiar, consultant si nici broker. Iti voi oferii ajutorul prin prisma experientei personale pe portofoliul propriu de investitor si nu de povestitor. Ceea ce vei decide sa faci in urma discutiei cu mine, este strict responsabilitatea ta. In momentul in care vei lua decizia sa investesti, iti voi recomanda si o lista de brokeri autorizati cu care vei putea discuta si incepe deschiderea contului de tranzactionare.

- Advertisement -


- Advertisement -

1 COMENTARIU

Subscribe
Notify of
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
faude
1 year ago

a deveni cel mai folosit AI. Acest lucru demonstreaza cat de mult se lucreaza pentru a schimba lumea prin folosirea inteligentei artificiale. Daca AI se va dezvolta in continuare, atunci acest lucru ar putea duce la schimbarea radicala a modului in care lucram, traim si interactionam cu lumea.
Un comentariu numai bun despre subiectul acestui articol: AI pare sa aiba potentialul de a schimba lumea intr-un mod cu adevarat revolutionar. Acest lucru pare incredibil de interesant si sunt curios ce se va intampla in urmatorii ani, mai ales cand apar noi progrese. Va fi interesant sa vedem cum ne va schimba aceasta tehnologie viata in viitor.

- Advertisement -
Latest News

5 pași de urmat când investești prima oară la bursă

Te-ai gândit vreodată că alegerea brokerului potrivit ar putea fi cel mai important pas din călătoria ta financiară? Nu...
- Advertisement -

More Articles Like This

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x