Cele mai bune pozitii de dormit

Somnul bun este o componenta absolut vitala a bunei sanatati. Multi merg la culcare cu putina durere, dar se trezesc descoperind ca sunt tepeni si cu dureri. Altii nici macar nu pot sa doarma intreaga noapte, datorita durerilor intense de spate si gat care ii trezesc mereu. Pozitiile optime de a dormi iti protejeaza coloana si permit corpului sa se odihneasca eficient si sa maximizeze beneficiile ce reintineresc si sunt aduse de somn.

Modelele de pozitii pe care le purtam cu noi in timpul zilei si peste noapte vor juca un rol foarte mare in sanatatea coloanei si sistemului nervos. Pozitii rele duc la probleme de coloana care pot aduce provocari sanatatii, precum dureri de cap, de gat si de spate. In plus, aceste anormalitati ale coloanei tulbura functionarea neurologica a corpului, cauzand o proasta vindecare, proasta functionare a diverselor organe, si provocari pentru sistemul imunitar.

Pozitii gresite pentru dormit

Sunt cateva pozitii de dormit care trebuie evitate. Dormitul cu fata in jos cere ca cel ce o adopta sa aiba capul intors intr-o parte. Aceasta cauzeaza un raspuns de intindere prelungita a ligamentelor si duce la deformari ligamentare plastice si vatamari la coloana.

A dormi cu fata in sus si cu o perna mare sub cap va provoca o hiperflexare si extindere a gatului. Aceasta din nou va cauza o diformitate plastica ce va duce la o pozitie a capului mai inclinata spre in fata, si pierdere a curbei cervicale. Aceasta pozitie este extrem de periculoasa, intrucat postura cu capul inainte  descreste capacitatea pulmonara si impiedica oxigenarea eficienta a celulelor. Acest lucru poate duce la afectiuni astmatice, apnee de somn si boli cardiovasculare. Pozitia cu capul aplecat spre inainte mai afecteaza si sistemul digestiv, ducand la o absorbtie diminuata a nutrientilor, constipatie si sindromul colonului iritabil. Starea de proasta oxigenare a corpului micsoreaza producerea de endorfine, ducand la un prag coborat al sensibilitatii la durere si stari de durere amplificata.

Cele mai bune pozitii de dormit

Sunt cateva pozitii de dormit care sunt binefacatoare pentru corp. Una dintre cele mai bune este dormitul pe spate cu o perna specifica, adaptata pentru a ajuta la imbunatatirea curbei cervicale.

Atunci cand se doarme cu fata in sus pe aceasta perna speciala, este important sa se puna o perna normala sub genunchi pentru a crea o flexiune intre sold si genunchi care va prelua presiunea de pe coloana si articulatiile sacroiliace.

O alta postura buna este cea pe o parte in pozitia asemanatoare celei fetale, cu soldurile si genunchii flexati la 45 de grade. Este important de avut o perna ca suport pentru gat, care sa tina capul la acelasi nivel si fata intr-o pozitie neutra. Este de asemenea critic sa se aiba o perna intre genunchi, perna care sa ajute corpul la mentinerea unei integritati pelvice corespunzatoare. Daca nu este acolo o perna, acest lucru va duce la o pozitie torsadata (rasucita) in regiunea pelvica.

Daca perna de sub gat e prea mare si ferma, poate cauza plasarea corpului intr-o pozitie de flexare laterala departata de umarul pe care se doarme. Daca perna este prea mica si moale, poate cauza o pozitie de flexare laterala catre partea umarului pe care se doarme. Ambele pozitii sunt foarte periculoase pentru coloana si sistemul nervos.

Schimbarea pozitiilor de somn

Cand se trece de la pozitia pe spate la cea laterala, este important sa se treaca perna de sub genunchi intre genunchi, si sa se pozitioneze capul in asa fel incat sa nu fie flexat lateral. Cand se trece din lateral pe spate, este important sa se strecoare perna dintre genunchi sub acestia. In plus, asigurati-va ca pozitionati o perna mai mare putin mai jos de trunchi, astfel incat sa flexeze corpul in zona regiunii pelvice si lombare si nu doar sa impinga inainte coloana in zona cervicala.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.