Brandurile internationale se “lucreaza” in Romania

Escada, Dolce&Gabbana, Sonia Rikyel, Christian Lacroix, New Man si alte nume mari italienesti, frantuzesti sau americane folosesc mana de lucru ieftina si bine pregatita din Romania. Marile branduri internationale se “fac” in Romania.

Desi exista temeri privind migrarea lohnului de la noi spre Orient, la costuri cu forta de munca de doua ori mai mici, exista cateva avantaje certe care ne mentin in cursa. “Se lucreaza la standarde internationale, se lucreaza foarte bine, am preluat know-how-ul, ne-am castigat partenerii prin seriozitate.

Apoi e vorba de flexibilitate, pentru ca in general migreaza volumele mari si sunt mai amenintate fabricile care lucreaza monoprodus”, ne-a declarat Mihaela Belcin, director Fantasy Mod, o companie constanteana cu 150 de angajati, care isi vede produsele – cu brand – reintoarse in supermarketurile autohtone.

Cat priveste tehnologia, e de ultima ora. Explica Mihaela Belcin: “Am o masina de facut butoniere care costa mai mult decat un Volkswagen Polo”.

Se apreciaza ca peste 80% din industria romaneasca de confectii este reprezentata de lohn. Gabriela Radu, director general la Stiltex Bacau, o companie cu 120 de angajati, spune ca a simtit migratia lohnului inca de anul trecut.

Adevarul, 25 mar 2006





Certificat Web ziare ziare Stiri Revista Presei