Sunday, December 8, 2024

Top 10 cele mai scumpe masini clasice

Must Read

Iesi din birou, ajungi in fata masinii personale si observi ca un grup de pasarele ti-au lasat un mic cadou pe parbriz. La fel si pe Mecedes-ul parcat in fata ta. Pe partea cealalta a strazii o superba masina clasica arata impecabil. De ce s-a intamplat lucrul acesta? Ei bine, pentru ca pana si pasarelele pot recunoaste o opera de arta.

Pentru noi barbatii masinile sunt ca si femeile – “obiecte dupa care tanjim”. Cu riscul de a parea ingamfati, cele mai bune masini sunt, de obicei, cele mai scumpe.

In fiecare an, bogatasii isi scot masinile la vanzare pentru a-si cumpara altele noi. Pentru a-si arata puterea financiara si prestigiul acestia cheltuiesc intr-o dupa amiaza cat cheltuim noi intr-o viata de om. Daca ati crezut ca decapotabila dumneavoastra este destul de scumpa va prezentam cateva masini de colectie al caror pret va va surprinde in mod sigur.

10) 1956 Ferrari 860 Monza – 2.5 milioane $
In 1950, Maserati, Jaguar si Aston Martin dominau cursele sportive pe intreg globul. Ferrari isi dorea sa revina in forta si de aceea a construit acest monstru in cinci cilindri. Pana in zilele noastre Ferrari nu a mai construit nici o masina cu cinci cilindri atat de puternica.

- Advertisement -

Juan Manuel Fangio, pilotul Ferrari a ales sa conduca o masina anume, modelul 0604M, (numai trei masini de acest tip au fost produse ) la competitia Sebring a campionatului mondial. In luna august 2003 aceasta masina a fost evaluata la 2.5 milioane $.

9) 1933 Alfa Romeo 8C 2300 Monza Spider Corsa – 2.53 milioane $
In timp ce aceasta frumusete de masina a fost construita de artisti care au fost mandri de ce au realizat, adevarata frumusete se poate vedea sub capota masinii. Chiar si motorul a fost construit pentru a arata bine.

Modelul 8C 2300 a fost o masina atat de puternica si populara la vremea ei incat pilotii care o conduceau in timpul competitiilor doreau s-o cumpere pentru a merge cu acesta in timpul lor liber.

Modelul cu un motor de 2.6 litri a castigat locul trei la prestigiosul campionat francez din 1933. In 1949 a castigat locul intai la Bridgehampton, Long Island. Faimosul colectionar de automobile Terry Cohn a vandut aceasta masina pentru 2.53 milioane $ in martie 2002.

8) 1937 Mercedes-Benz 540K Special Roadster – 3.63 milioane $
Inginerii germani au construit clase proprii de masini iar 540K nu face diferenta. Chiar si pe vremea cand automobilele erau greu de controlat aceasta masina putea fi condusa ca o masina sport. Ceea ce o face speciala este faptul ca au fost construite doar 26 de masini de acest gen. La vanzare masina a avut doar 11.000 de mile parcurse si a primit un pret de 3.63 milioane $.

7) 1937 Alfa Romeo 8C 2900 – $4.07 milioane $
In 1920 Enzo Ferrari si Vittorio Jano s-au intalnit la Alfa Romeo si au decis sa construiasca o masina care sa castige campionatul de raliuri. Dupa succesul din 1930 cu modelul P3 au revenit la Grand Prix cu un model avand un motor de 2.9 l cu opt cilindri . Acesta model a castigat locul intai in 1935.

In anul 1938, pilotul Piero Dusio a condus modelul 412012 in competitia Pontedecimo-Giovi in care a castigat lucul trei, iar putin mai tarziu a iesit triumfator in competitia de raliuri Stelvio. Restaurarea masinii a fost terminata in 1992, aceasta fiind vanduta pentru 4 milioane $.

6) 1964 Shelby Cobra Daytona Coupe – 4.4 milioane $
In 1963 Ferrari domina campionatul USRRC. Carol Shelby dorea locul intai iar modelul Cobra Shelby nu arata tot ce putea. Sasiul a fost modificat pentru o mai buna aerodinamica iar motorul a fost schimbat cu un motor Ford V8 289 ci. Modelul a fost cumparat in 2001 pentru 4.4 miloane $ de doctorul Frederick Simeone.

5) 1932 Alfa Romeo Tipo B – 5.6 milioane $
Surse neoficiale sustin ca Alfa Romeo Tip B a fost construita in timpul Grand Prix-ului de formula 1 din 1932. Aceasta a fost prima masina monopost. Motorul modelului este de 2.6 l cu 8 cilindri. De curand aceasta masina a fost cumparata pentru 5.6 milioane $.

4) 1962 Ferrari 330 TRI/LM – 6.5 milioane $
La sfarsitul anului 1950, Ferari domina evenimentele internationale de raliuri cu seria Testarossa cu motorul sport asezat in fata. In 1962 noi reguli au fost alpicate la LeMans, fortand fabricantii de automobile sa construiasca motoare cu patru cilindrii. Modelul 33 TRI/LM a devenit cel mai puternic Testarossa.

3) 1931 Type 41 Bugatti Royale – 8.7 milioane $
Pe vremea cand fabricantii de automobile erau interesati de performanta unei masini, Bugatti prefera luxul. Folosint cel mai bun lemn, piele si metal Bugatti oferea lux celor bogati. Astfel s-a construit o masina de 426 cm care cantarea 3.5 tone. Pe atunci masina putea fi cumparata cu 100 $ insa acum ea a fost achizitionata pentru 8.7 milioane $.

2) 1962 Ferrari 250 GTO – 16.6 milioane $
Frumusetea modelului Ferrari 250 GTO consta in faptul ca reprezinta o combinatie intre o masina de curse si una de oras. Forma este favorabila aerodinamicii aducand un plus de frumusete. Motorul poate produce 300 CP . Interiorul este simpu: modelul nu detine nici macar covorase.

Pentru faptul ca aceasta masina a fost produsa in doar 40 de exemplare putem spune ca este una dintre cele mai rare masini din lume. Ea a fost cumparata de un om de afaceri japonez in anul 1990 pentru 16.6 milioane $.

1) 1954 Mercedes W 196 – 24 milioane $
“Sfantul Graal” al masinilor de curse a fost introdus in 1954 la Grand Prix-ul francez de la Reims si a doominat Formula 1 in 1954 si 1955. Ce a facut masina speciala a fost sistemul revolutionar pe valve.

Aceasta masina a fost condusa de legendarul pilot Juan Manuel Fangio si Stirling Moss inainte de a deveni piesa de muzeu. Masina a fost vanduta pentru cateva milioane de dolari pentru a putea renova muzeul. Cativa ani mai tarziu in 1990 a fost cumparata de un francez pentru suma de 24 milioane $.

Sursa: www.askmen.com

StiriAuto.ro, 13 ian 2006

- Advertisement -


- Advertisement -
Subscribe
Notify of
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisement -
Latest News

Ionuț Bindea, CEO ROCA Industry: ESG nu este o secțiune opțională, ci o componentă cheie a deciziilor noastre zilnice și a planificării pe termen...

Care sunt principalele provocări și oportunități pentru companii odată cu implementarea noilor standarde ESRS și cum influențează acestea raportarea...
- Advertisement -

More Articles Like This

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x