DIGI (DIGI COMMUNICATIONS N.V.) lider în domeniul telecomunicațiilor, listat la Bursa de Valori București, raportează venituri consolidate in T4 (incluzând venituri și alte câștiguri) de 455,6 milioane euro, o creștere de 14% față de 2022. EBITDA ajustată pentru T4 a crescut cu 21% comparativ cu rezultatul din 2022, ajungând la 162,4 milioane euro, iar EBITDA ajustată, excluzând impactul IFRS 16, a fost de 141,4 milioane euro (+24% față de 2022).
Performanța solidă din trimestrul al patrulea, în linie cu așteptările conducerii, a contribuit la rezultatele generate în 2023. Grupul a înregistrat venituri consolidate de 1.690,4 milioane euro, o creștere cu 13% comparativ cu anul anterior. EBITDA ajustată a crescut cu 17% comparativ cu rezultatul din 2022, ajungând la 592,7 milioane euro. EBITDA ajustată excluzând impactul IFRS 16 a crescut cu 19%, ajungând la 509,3 milioane euro.
În 2023, Digi a continuat să crească la nivelul întregului portofoliu de servicii, depășind 23,9 milioane de relații contractuale generatoare de venituri (RGU) în România, Spania și Italia, reprezentând o creștere de 15% față de anul 2022. Ofertele Digi includ servicii de telefonie mobilă și fixă, internet fix și date și servicii de televiziune cu plată. În România, Digi oferă servicii de telefonie fixă și divertisment printr-o rețea de fibră optică avansată din punct de vedere tehnologic. Grupul operează, de asemenea, o rețea de telefonie mobilă în România, care utilizează infrastructura de bază a rețelei de fibră optică. În Spania, Digi oferă servicii de telefonie mobilă, internet și telefonie fixă, în timp ce în Italia, Grupul oferă exclusiv servicii de telefonie mobilă.
Segmentul de telefonie mobilă este proeminent, deoarece produce cel mai mare număr de RGU dintre toate categoriile de servicii ale Grupului, contribuind la 46% din totalul RGU la nivelul tuturor celor trei piețe. Menținând ritmul de creștere din trimestrele precedente, în T4 2023, numărul de RGU din acest segment a urcat la 10,9 milioane, o creștere cu 20%, reprezentând clienții de telefonie mobilă din România, Spania și Italia.
În România, segmentul de servicii de telefonie mobilă a ajuns la 5,8 milioane RGU, o creștere de 18% față de 2022. Serviciile de internet fix au înregistrat o creștere de 9% în 2023 comparativ cu anul precedent, până la 4,6 milioane RGU, în timp ce segmentul serviciilor de televiziune cu plată (cablu și satelit) a înregistrat o creștere de 5% față de 2022, până la 5,7 milioane RGU. Împreună cu serviciile de telefonie fixă, numărul total de RGU de pe piața românească a fost de 16,9 milioane de clienți în 2023, în creștere cu 9% comparativ cu 2022.
Operațiunile din Spania au continuat să aibă o performanță extraordinară în 2023, unde numărul utilizatorilor de servicii fixe, internet și telefonie mobilă a crescut cu 32% față de 2022, ajungând la 6,5 milioane RGU. Numărul de utilizatori de telefonie mobilă a crescut cu 23%, până la 4,7 milioane de RGU, în timp ce numărul utilizatorilor de servicii de internet fix a crescut cu 63%, până la 1,4 milioane.
În Italia, numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a crescut cu 16% față de 2022, ajungând la 420K RGU la finalul anului 2023. Inițiativele strategice din Portugalia și Belgia ale Grupului au creat terenul pentru extinderea viitoare a Digi în aceste două piețe. În Portugalia, entitatea locală se pregătește la nivel organizațional pentru a demara furnizarea de servicii comerciale în 2024. În Belgia, Digi Communications Belgium N.V. si InSky N.V. (“Asocierea belgiana”) au asigurate servicii de roaming național pentru o perioadă minimă de cinci ani și s-au angajat să achiziționeze aproximativ 400 de site-uri mobile în următorii patru ani. „Asocierea belgiana” deține deja pachetul de spectru care a fost achiziționat în timpul ultimei licitații, încheiate în iunie 2022.